Du vil bli dypt savna Trond

I dag våkna eg til nyheter som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min. En traktor hadde gått gjennom isen under brøyting på Losna isbane. Det er ikke stort mer enn to år siden Trond holdt på å gå gjennom isen der, da hadde han kommet seg ut av traktoren i det den gikk ned. Det stakk i magen av å tenke på at det nå kunne være han som hadde omkommet, og da det tikka inn mld med bekreftelse på dette måtte eg bare sette meg ned.

Mitt første møte med Trond i 2009

Eg har kjent Trond hele min tid på Østlandet. Da eg sto som en bortkommen vestlending på Tretten første gang var det Trond som tok meg inn i varmen, han viste meg stolt rundt på Cadillac Diner mens han fortalte mange artige historier. Han var så inkluderende og oppriktig opptatt av at ALLE skulle føle seg velkommen hos han.

På Trettentreffene var han helt sjef, tok seg tid til å prate, spurte hvordan det gikk, og fortalte gladelig en morsom historie eller tre, selv om han egentlig var opptatt. Eg har aldri hørt Trond si noe negativt om noen, og aldri sett han sur, humøret hans var beundringsverdig.

Doc har også kjent Trond lenge, han har pleid å ta en matbit og slått av en prat på Dineren på vei til og fra hytta i mange år. Mye av grunnen til at det ble en tradisjon er jo Trond selv, fordi det har vært så trivelig å prate med han. Og vi har fortsatt denne tradisjonen etter vi ble sammen, stoppa på Dineren hver gang vi har dratt på festival, ferie eller hytta, for å hilse på Trond.

Vi skal fortsette å stoppe på Dineren hver gang vi passerer!

Trond har vært en stor humørspreder og en ildsjel for både barn og voksne, han har vært en bauta for motormiljøet. Ordna isbane på Losna for trening til utrykningskjøretøy, samt andre motorinteresserte som fikk kjøre der. Han var også veldig aktiv i amcarmiljøet hvor han hadde klubb og lagde store treff.

Vi er mange som kommer til å savne Trond, og nå gjelder det å stå sammen og støtte dattera. Det finnes en spleis hvor man kan bidra til blant annet begravelse, og videre drift av Diner’en som hun overtok noen år tilbake. Om du vil kan du gå inn på Til minne om Trond Bjerkestuen og lese mer om spleisen.

 

Hvil i fred Trond, vi har bare gode minner ❤️

4 thoughts on “Du vil bli dypt savna Trond

  1. Ufattelig trist er dette😭❤
    Møtte han selv 2ganger og det er/var verdens hyggeligste person og så jordnær som han var❤
    Hadde også noen artige historier å fortelle😊

    Kommer til å bli dypt savnet du,Trond😭😭❤
    Hvil i fred❤🌹

  2. Trond og jeg vokste opp på Tretten.Vi var “småkjærester”og dansepartnere på danseskole i Bådstø,da var vi i 10 års alderen☺
    Jeg fikk mitt første ” nuss” av Trond,under trappa på Samfunnshuset,på basar en søndag for over 50 år siden.🤭😊
    Gode minner om en utrolig snill,hjelpsom og morsom kar.
    Sov godt,Trond🥀💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top