Nål bak, helg og julebrus!

Startskuddet for nok ei helg gikk av i dag, og jaggu er det godt. For selv om eg liker jobben min verdsetter eg mer de morgenene eg kan sove lenge, hvor eg blir vekka av en overlykkelig hyper hund. Dagen i dag starta med ukens trøtteste tryne og tørre vinterhender, hvilket tok seg opp etter å ha brent nebbet på litt kaffe, og en runde med DENNE.

Etter jobb dro eg rett hjem, og skravla nok i tlf med flere til at eg ikke rakk dusje før dagens legetime. Det fikk bare gå, eneste eg skulle der var å få ei sprøyte i ræva. Hadde egentlig time på onsdag, men da hadde surrehode meg selvsagt glemt ampullene med B-vitaminer hjemme. Nå var det i alle fall unnagjort, og eg tok helg før den tok meg!

Med fersk B-vitamin i stjerten er motivasjonen for helg på topp!

Hjemme venta kokken Doc med fortreffelig mat, ytrefilet og hasselbackpoteter. Her forspiste vi oss begge to, så desserten måtte bli fryktelig enkel. Doc hadde nemlig bestemt seg for å gi meg blindtest i julebrus, av alle ting. Eg har i alle år sagt at Lerum er best, mens han så for seg at eg ikke skulle merke forskjell. Enda eg flere ganger i år har sagt at Lerum har tapt seg, så skulle han på død og liv ta denne testen på meg.

Fem glass var lina opp i en pappkartong, med sugerør gjennom lokket. Eg fikk ikke vite fargene engang, så det var dagens spenning her på prærien. Smakte meg raskt frem og til hva som var Lerum, men Doc var mest opptatt av hvilken som var best. Eg kunne jo der og da sagt nr 4, som var Lerum, og lagt den død en gang for alle, men nå er eg ærligheten selv, og klarer ikke engang lyge om julebrus.

Tre av julebrusene var bare merkelig og smakte villa, dog med litt oljete konsistens. Men nr 5 var noe eget, den hadde eg ikke smakt før. Minna veldig om Lerum, bare ikke fullt så søt, noe man kan bruke som tørstedrikk og ikke bare kosedrikk. Eg gikk for den, eg. Du kan tenke deg Doc lyste opp da han kunne ta meg på at Lerum ikke var best, og nekta plent på å ha hørt meg si den har tapt seg. Vel vel, Aas var best, den er i det minste rød. Video ligger ute på vår fb side!

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top