Driftig på arbeidernes dag!

Du lurer kanskje på hvordan vi har markert arbeidernes dag i dag? Fridag og greier, noen går i tog, noen benytter seg av muligheten til å slappe av, mens andre faktisk må jobbe uansett fordi de er i et yrke som aldri sover. Hva har du gjort i dag? Her starta dagen som alle andre fridager, en Tass som ivrig vekka mor etter sin tissetur med far, for nå skulle flokken fortære egg og bacon.

Her har vi verken gått i tog eller slappa av, her ble nemlig fridagen benytta til å få gjort noe fornuftig. Doc var rask med å tusle ut i garasjen etter frokost. Han hadde fått Rolls’n klar til etterkontroll, fiksa resten av småfeilene på lørdag, men det oppstod en annen utfordring der. Derfor har han måttet kose mye mer med Rolls’n enn planlagt. Hva som er feil er ikke relevant her, om ikke Lucas sier deg noe skjønner du det ikke likevel.

Lot latskapen ta overhånd etter middag!

Uansett, mens Doc har skrudd, gnikka og googla i garasjen bad samvittigheten min meg om å gjøre noe annet enn å sitte stille. Dessuten var det småkaldt, så eg måtte røre litt på meg. Da passa det jo greit å bytte på senga, kan fort bli svett når man skal bytte på dobbeldyna. Denne gang var ikke det nok, eg måtte rote frem ull og kle meg bedre. Deretter gikk eg på med klesvask og husvask. Da det omsider slutta å snø tusla vi en tur, Tassen og eg.

Dagens middag ble en mexicansk rett, barbacoa, og det kan absolutt anbefales. Det er slow coked kjøtt, opprinnelig fra storfe, lam eller geit, som spises i tortillalefse. Meny har sånn ferdig sous vide pakke, det var den vi prøvde. Vi valgte å ha det sammen med coleslaw, cheddarost og purreløk i lefsa. Knallgodt! Og utover kvelden har eg uten hell prøvd å bli klok på ei strikkeoppskrift, men ellers er eg steike klar for ei firedagersuke nå. Snart helg folks!

 

Snap/insta

One thought on “Driftig på arbeidernes dag!

  1. Det var søndagen sin det – eller rettere sagt mandagen sin det… og noen er jo uansett på jobb! 😀
    Gjekk ikke i tog her heller… 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top