Kø for harde livet!

Fortsatt kalde grader på morgenkvisten her, så eg må enda ut og starte Ford før eg går på badet. Det har plagd meg i hele vinter da det aldri har vært Forden som har stått nærmest døra. Eg har måttet sprade rundt på gårdstunet når vindkastene har jagd meg og morgenkåpa. I sta tok Doc Forden ut en tur, og selv om det var ledig rett utenfor døra parkerte han ved bobilen. Fader altså, da måtte jo eg ut og flytte den. Og så har eg selvsagt nevnt tema for han igjen.

Rød strek går nordover, lilla sørover, og blå tar bakveien. Blå lager kø for oss som skal nordover ved å ligge seg i venstre for tidlig.

Tilbake til dagens morgen da, for nå var det kø, lang kø. Dette er kraftig irriterende for oss som skal nordover på Kløfta. Er det kø sørover og folk velger bakveien legger de seg over i venstrefeltet sammen med oss som skal nordover, enda de kunne ha venta to rundkjøringer. Dermed ankom eg 17 minutter for seint på jobb, men ellers gikk det helt topp. Like før eg stempla ut ringte Doc, han måtte ha noe på Wurth som stenger kl 16. Det var bare tid og vei, så han ringte og bestilte varer som eg skulle hente.

Selvsagt hadde ikke eg fått med meg at Wurth hadde flytta, så eg kjørte feil og endte i kø nr to for dagen. Med hjerte i halsen under saktegående kø rakk eg akkurat Wurth. Kjørte videre for å fylle opp både bil og kjøleskap, hvor eg havna i kø nr tre. Fader så mange biler som var på veien i dag da, tenkte eg i håp om å få litt avlastning inne på butikken. Men nei, der hadde de samla seg alle som kunne krype og gå, og eg er sikker på at alle hadde med flere kull med arvtagere.

ENDELIG hjemme fra kø!

Etter å ha stått i kø for hver bidige vare, og i kassen, kunne eg endelig kjøre hjem og sveive i gang middagen. Du kan tro lykken var stor da Doc ville ha pølsegryte. Bare å dra ut Toroskuffa, velge en pose å få på kok, deretter kutte pølser og koke makaroni. Så enkelt og så godt! Siden har eg bare sittet i godstolen og sikla på kjoler, DENNE er så fin! Doc har skrudd Subaru i absolutt hele dag, den er nå endelig klar for etterkontroll etter å ha venta uendelig på deler. Blitt mye garasjetid på han nå, stakkars!

 

Snap/insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top