Vår på godt og vondt!

Av en eller annen mystisk grunn kom eg meg opp fra senga i vetig tid i morges, usikker på hva som jagde meg ut av den gode søvnen, men greit fornøyd av at eg kunne stemple inn litt til timebanken før jobb. Er alltid litt gåen i grekeren på en mandag, selv uten at helga inneholdt alkohol, men det gikk nå sånn ellers helt ok på jobb. Om det skal være noe å si på arbeidsdagen må det være at ertesuppe ikke er det smarteste å ha med til lunsj, uten å utdype det videre.

Hun som skulle hjem og slikke sol endte på kjøkkenet!

Etter jobb ville eg bare fort hjem, gadd ikke handle engang. Greit eg var sliten, men det var været som lokka meg hjem til terrassen. Da eg parkerte sto Doc og hogga ved som den stramme mannen bare han er, med krum rygg, litt haltende og bare én fungerende arm. Jepp, han er voksen gutt med fibro, nekter å gi seg på tap så lenge det er noe å gjøre, samme hvor vondt han måtte ha. Er noe sjarmerende og fascinerende med sliten gubbe som bare står på og gir gass!

Men det var vel verdt det!

Selv gikk eg løs på middagen, den etterlengta klippfisken skulle settes til livs, komplimentert av poteter, baconterninger, kålrabistappe og pinnefett. Har du ikke smakt det har du gått glipp av noe himmelsk! Etter mat ville vi ta en pust i bakken, eg måtte bare rydde opp først. Planen var å dra frem noen hagemøbler fra vinterens mørke, og Doc gikk velvillig i gang med prosjektet.

Lure noen potteplanter innimellom her så fort nattekulden roer seg, så blir det trivsel på høyt nivå!

De gode lenestolene i rotting kom raskt frem, og eg bare klør i fingrene etter å klikke hjem DENNE til seine sommerkvelder her! Men da eg tok et kjapt overblikk konkluderte eg med at stolene var på ingen måte sittbare før vask! Ikke bare var det museskit, men også noe som ligna musepels. Her måtte hageslangen frem. Da eg var ferdig å spyle stolene kraftig tenkte eg at de tørker på ti min i sola, men tror du ikke sola da hadde rukket å lure seg bak himmelens eneste skye? Det ble fem min på trappa med en is før vi gikk inn, men nå er terrassen i alle fall klar for vår og sommer!

 

Snap/insta

8 thoughts on “Vår på godt og vondt!

  1. en produktiv dag på dere da. og nå blir det koselig på verandaen. blir sikkert mye tid i sola nå som stolene er rene. har selv hentet stolen min. skulle egentlig ut i sola i dag, men først hadde jeg hodepine og så falt jeg ned trappa og slo meg gul og blå. så da får jeg vel bare ligge på sofaen. bedre lykke i morgen, i guess. håper dagen din har vært fin og koser deg masse i kveld.

      1. jeg klarer ikke ligge/sitte på venstre side og jeg har store blåmerker på hele den siden. ellers bra. ja, jeg er også flink til å skli i trappa, men ikke så ille som dette. 🙈

  2. haha jeg har faktisk vurdert det her også. mest fordi jeg har dama mi som har fått diagnosen MS. så jeg er mer redd for at hun skal slå seg. så det blir nok noe sånt her om huseieren sier det er greit.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top