GRATULERER MED 100 ÅR KJÆRE FARMOR

Min kjære snille gode og alltid hjelpsomme farmor fyller år i dag, 100 år! I hele oppveksten min har farmor og farfar vært nærmeste nabo, på gården vår på Vestlandet. Først var det deres gård, så hadde pappa og mamma gardsdriften i mange år, helt til min eldste søster, odelsjenta, overtok. Og nå bor eg 54 mil unna og har ikke muligheten til å stikke innom så ofte lenger. Farmor er jo en voksen dame og bor nå på hjemmet der hun blir tatt vare på av noen flinke snille pleiere ♥️

 

Farmor har alltid vært der for både meg og mine søstre. Vi lekte ute med farmor året rundt, været var jo aldri noe hinder. På sommeren ga hun fart på huskene, lærte oss å sykle, plukka markjordbær og blåbær på strå med oss, og mye andre morsomme ting gjorde vi. Om vinteren var hun med på rattkjelke i full fart, og vi bygde snømenn og lagde snøengler. Fosterbrødrene våre ble selvsagt også mottatt som egne av farmor og farfar, det var jo ikke noe forskjell på barna i familien 🌞⛄️

 

Når vi ikke var ute, lekte vi stort sett inne hos farmor og farfar. De hadde et grønt gammelt glass med lokk, fullt av eldgamle mynter. Vi lærte oss da hvor sterk ketchup er ved å “vaske” de brune myntene så de “ble til sølv”. Husker godt hvor spennende dette alltid var. Og vi fikk gjøre så mye gøy som dagens unger kanskje aldri vil forstå. Søstrene mine som er noen år eldre enn meg lagde spå og spådde både hverandre og farmor til de rareste ting, mens eg bare gikk rundt og lekte med “de nye sølvmyntene”. Og farfar satt ofte og tok opp alt på kassetter, så minner har vi mye av heldigvis 💰

 

Vi bodde jo som sagt på en gård, og mye kan skje der. Vi ramla ofte og slo oss, men det var aldri noe fare. Så fort farmor hørte barnegråt kom hun i hurtig gange med plaster og sjokolade, en i hver hånd til de så hadde vondt. Da var alt bra igjen. Var det en og annen gang hun var tom for sjokolade, fikk vi pastiller, det funka jo også, så lenge vi trodde det var snop, Hehe 🍫

 

Ellers i helgene sto gjerne vi ungene opp før mamma og pappa, da var det å løpe bort til farmor og farfar i bare nattkjolen og spise frokost der. Det var jo så koselig. Og av og til fikk vi surmelk og kavring med sukker på, det spiser eg faktisk mye av på sommeren enda, men mest på grunn av minnene. 🍳

 

Nei eg har overhode ingen ting vondt å si om farmor og farfar, bare godt i de menneskene. De har lært oss mye om livet, de har vært der for oss så lenge de har klart det. Nå er det bare farmor igjen, hun er 100 år og blir tatt godt vare på ♥️

 

Gratulerer så mye med dagen snille farmor 😘

♥️🎉🎂🎊🎁🎈🇳🇴

2 thoughts on “GRATULERER MED 100 ÅR KJÆRE FARMOR

  1. Åååå, så fint skrevet! Godt å ha så gode minner❤️ Gratulerer så mye med farmor 🌹

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top