Jepp, eg er naturist.

I mine yngre dager hadde eg enormt mange sperrer. Mange ting eg hatet å gjøre, mange ting eg ikke likte å gjøre, mange ting eg var redd for å gjøre. Det kunne være noe så enkelt som å sykle lenger enn ei mil, hva om eg ble for sliten til å sykle hjem igjen? Eller vise meg i shorts, har jo så fæle lår… Stå på bortoverski, det er bare grusomt, vondt, tungt og gørrkjedelig… Men etter eg ble med på Norske Rednecks, og senere sammen med Doc, har mine fordommer og sperrer sluppet taket litt og litt. Eg har blitt filma og vist på riksdekkende TV i bare bikini, og faktisk noen glimt i undertøy! Har gått på ski på fjellet. Og skal til og med sykle Birken i sommer!! Hjelpes! 

De fleste kan si om sin partner at dem bringer frem de beste i hverandre. Vet ikke helt her, alt eg mislikte ved meg selv før, er liksom helt greit nå.. Så har han egentlig bare lurt ut mine verste sider? Ikke vet eg, men han gjør meg forbannet lykkelig for å si det sånn 😊 Vi har ikke noe sånn klisje romantikk, men vi har humoren, vi prater om de rareste ting og vi finner på mye moro sammen. 


 

Men det sykeste denne mannen har klart å lure frem her, noe totalt utenkelig for meg for litt over et år siden, er at vi har testa ut det å være naturister – eller som folk flest sier nudister. Ja vi har vist oss offentlig helt nakne! Og det var utrolig nok helt OK for meg. Skjønte ingen ting da vi befant oss blant masse andre mennesker, og verken vi eller dem skjulte noe, og dette føltes bedre enn noe annet som innebærer klær. 

Først var det litt rart. Det ble pinlig oss to i mellom. – Hvem skal kle av seg først? Skal vi gå ut naken sammen? – Skal vi fyre opp grillen? Ja vi visste jo overhode ikke hvordan vi skulle te oss. Dette var nytt. Vi gikk i allefall ut og satt oss, begge med beina litt i kryss. Titta litt smånervøs rundt, men alle andre oppførte seg helt naturlig. Vi begynte å prate om helt dagligdagse ting, og plutselig satt vi der pip nøgne som om vi aldri hadde prøvd klær før. 


Illustrasjonsfoto lånt fra Google
 

Når man endelig tør å slippe seg løs sånn – fy for en deilig følelse. Det er så befriende og ledig, ikke noe som ligger feil, ikke noe som gnager. Bare å trakke i slippersene og rusle ned til stranda, legge på svøm uten å måtte bytte klær før og etter. Dette er noe vi kommer til å fortsette med. Vi debuterte som naturister i fjor vår, og har vært flere steder nakne. Når alle andre i område er naken, så blir det mer feil og ubehag ved å være påkledd. Det har liksom bare blitt normalt å kle av oss på naturiststeder, selv om eg var jævlig (mildt sagt) nervøs første gangen.

Nå tør eg å si det høyt ut; Eg er naturist!

Pga slike henvendelser som nevnt i gårsdagens blogg, velger vi å ikke legge ved bilder av oss selv naken 😜

#naturist #nudist #nudiststrand 

11 thoughts on “Jepp, eg er naturist.

  1. Hei så flott dere ville bli naturister. Jeg er naturist selv.
    Går naken inne hos meg selv og hos alle Jeg er på besøk hos.
    På samtlige strender alltid uten en tråd

  2. Problemet med naturister er at de er egoistiske og ikke forstår hvordan et samfunn fungerer. For eksempel, la oss si jeg drar til en offentlig strand. Da er ikke jeg interessert i å måtte se det svette rasshølet ditt. Jeg vet du tror folk liker det, men jeg blir bare kvalm. Jeg vil ikke se de utslitte fittene deres blafre i vinden, jeg vil ikke se møkkete pikker eller gamle baller. Og når jeg er på en offentlig strand så skal jeg ikke utsettes for dette. Hvis dere absolutt må være nakne, så spring nakne rundt hjemme. Dere har hjem, ikke sant? Ingen grunn til å vise seg frem offentlig.
    Jeg har ett enkelt triks som jeg har brukt flere ganger, hvis du er heldig så er det brennnesle i nærheten. Så når du ser et nakent svin som absolutt må vise frem den stygge kroppen sin, så henter du bare en kvast med brennesle. Hold dem nederst så blir du ikke brent. Også er det bare å daske løs, de beste stedene å treffe er i ansiktet, midt på ryggen, over ræva og kjønnsorganer. Da forsvinner de fort 🙂 Brennesle er perfekt til å jage bort svin, det er som myggspiral mot `naturister`. Og gir de seg ikke så er det bare å felle dem med et godt, gammeldags slag midt i trynet. Så kan man grave de ned i sanden eller bruke de som farstdump.

  3. EkleSvin: Hehe, hadde du vært litt lur, så hadde du fått med deg at vi har egne steder der sånne ekle svin som ikke kommer inn 😉 Du slipper å se noe naturlig, og vi slipper sånne som deg 😉

  4. Hei,
    Jeg oppdaga at dere skriver om naturisme i bloggen deres. Det gjør jeg også, i min egen blogg på http://naturistweb.blogg.no. For å gå rett på sak, er det ok for dere om jeg legger ut en lenke til deres blogg? Jeg har vært litt treg med oppdateringer i det siste, men nå kunne jeg tenke meg å komme i gang igjen.
    Med naturisthilsen
    Kjell Gunnar Sørensen

  5. Hei, då nydelig å lese om andre som har oppdaget hvor fint det er å være naturist. Jeg er også naturist og kjenner med igjen i mye av det du skriver. Jeg var også usikker første gang jeg dristet meg på stranden på Kalvøya. Så oppdaget jeg hvor deilig og befriende det var å være uten klær i vannet eller i solen. Det å være naken sammen med andre nakne mennesker har gjort meg mer glad i og fornøyd med egen kropp. Jeg oppdaget et mindre kroppspress på Kalvøya og Huk enn på vanlige strender. Som du også skriver at når de rundt deg er nakne, så føles det som både naturlig og riktig. Når jeg leser innlegget til Ekle svin, så vet jeg ikke om jeg skal le eller grine. Naturisme handler ikke om at målet er å slenge rundt med kjønnsorganene våre. Det handler ikke om seksualitet, men å ha et naturlig forhold til kroppen. Så kan han, som du så elegant skriver, holde seg unna naturiststrender.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top