FREDAGSPARODI: Drømmen om EL bil!

Nå i disse miljøtider hører man stadig vekk om både hybrid og EL bil, det er så miljøvennlig at det nesten er til å spy av. Men er det derfor folk går mann av huse og handler til dem blir både grønn og rød? Det tror ikke eg… De får jo kjøre gratis flere steder hvor vi andre må betale, bomprisen er enten redusert eller gratis. Parkering er ofte billigere eller gratis.  


De vanligste EL bilene
 

Regner også med det er DAB radio i disse EL bilene, så kjøperne slipper å kaste FM radioene, for det ville vel ikke vært miljøvennlig? Og hvordan produseres og destrueres disse batteriene? Men dette med pris, hvor mye strøm bruker du ekstra i mnd, om du ikke skulle ha lånt/stjelt strøm hvor enn du parkerer? Er det virkelig så mye billigere enn nyere dieselbil bruker? 

Nei nå skal eg ikke terge på meg noen her, det er ikke poenget. Eg bare lurer og er nysgjerrig siden eg selv driver og sikler litt på en EL bil. Den eg vil ha er ganske stor, med et plan bak. Ja en form for pickup faktisk. Den går greit, men er ikke like stillegående som for eksempel Tesla. Litt lyd er jo bare tøft. Og litt mer utslipp enn en Leaf, lettere å få svartrøyk. Min drømme EL bil er generelt litt tøffere enn den vanlige EL bil, så da lurer eg på om eg også vil få disse godene med fri bom og parkering? Eg drømmer nemlig om EL CAMINO, og den kan gjerne være grønn! 


Min drømme EL bil EL CAMINO 
 

Bloggen vår

#elbil #elcamino #miljø #grønn

3 thoughts on “FREDAGSPARODI: Drømmen om EL bil!

  1. Fri bomring får du ved å ha brikke og dokumentere at det er en elbil. De fleste biler kan bygges om til å bli elbil med lithium batterier. I Oslo er det mage gratisparkeringer for elbiler ofte på de mest populære stedene, men jeg tror mye av de fordelene elbilene har pr i dag slik som gratis parkering, ladestasjoner, bompasseringer,ferger og kjøring i kollektivfeltet forsvinner eller blir vesentlig redusert siden det har komet heftig mange elbiler på veien.

  2. Tone Lise: Dette er en parodi, en spøk, så eg vet alt dette. For EL bilen eg drømmer om, som det er flere bilder av, er en gammel amerikaner med V6 eller V8. EL Camino :-p

  3. Kjørte rundt med min gamle Chevy Pickup med sørstatsflagg i bakvinduet, stacks som det ikke kom elektrisitet ut av og med teksten My Chevy Burns What Your Stupid Hybrid Saves på baklemmen👍 Var nok ikke alle som likte det😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top