Norske Rednecks i kveld: Det Store Togrøveriet!

 

De fleste har vel fått med seg at svært få redneckdamer gidder å sminke seg og styre med voldsomme jålerier til daglig. Negler og hår får være som det er, og praktiske klær skårer høyere enn mote. Men av og til liker vi også å se nogenlunde bra ut, å kle oss litt anstendig og gjerne litt sminke.  

I dag har vi vært med på “det store togrøveriet” med Tertitten på Sørumsand. Da måtte både eg og Doc dra på oss finstasen vår. Han som sheriff sammen med tre andre karer, og eg som reisende dame med ei “nyinnflytta lærerinne”. Doc har jo en flott dress som han ofte bruker på festivaler og treff, en skikkelig Doc Holliday dress faktisk. Den måtte pent brukes nå, og jaggu blir han en staut kar i det antrekket. 

 

Med skreddersydde boots, hvit skjorte, vest og slips fra viktoriansk tid, matcha han meg med min nyeste viktorianske kjole. Kjolen var med jomfrubånd og kyse, som eg hele tida trodde het kuse… Har altså lært noe nytt i dag da. Og med snøreboots fra samme tidsalder. Vi ble da et pent par, vil eg påstå. Eneste å si på antrekket var det stramme korsettet, som eg har funnet ut passer til diett. Ja man blir fort mett i det. 

 

Togrøveriet gikk sin gang, og bandittene ble tatt. Var jo mange småsheriffer der som hjalp til da, og marshall Torfinn (fra CountryWear) fikk dem i kasjotten. Mye lått og leven, og ivrige unger, har jo gjort oss sliten. Så nå er det litt dugnad til hagefesten vår, før kvelden henter oss inn. Ha en fortreffelig ettermiddag og aften godtfolk. 

 

Bloggen vår

#kjole #dress #penklær #tog #togrøveri #banditter #sheriff #marshall 

12 thoughts on “Norske Rednecks i kveld: Det Store Togrøveriet!

  1. Så fine dere var 🙂
    Tertitten er en koselig tur. Har vært med noen ganger da unga var små og gikk i parken på Aurskog.
    Det var dårlig med røverier på de turene. Men det høres veldig moro ut.
    Ha en god natt og en fin dag i morgen 🙂

  2. Her i huset skal vi se 😊har aldri vært med på togrøveriet på Tertitten.men har kjørt mye både jeg og mannen da sønnen er en smule glad i tog .har vært det siden han var liten,i år fyller han 25 og elsker fortsatt all slags tog.Og på Tertitten har han vært med å jobbet i mange år 😊😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top