Romantikk og Redneck OL

I dag har eg egentlig så mye rart å fortelle at eg ikke vet hvor eg skal begynne, positive ting har skjedd, og vi har gøye ting i vente. Etter forrige uke med feber, snørr og hoste, er det kanskje ikke så mye som skal for å glede. Joda jobber riktig nok kveld denne uka og får ikke vært sosial og sånn, men likevel har det vært ei bra uke. 

Mandag og tirsdag var fortsatt ikke formen helt på topp, men mandags kveld kl 23.30 slo matlukta meg i fjeset når eg kom hjem. Doc hadde laga reinskav og potetstappe til oss, så vi kosa oss med god mat og en tidligere sett episode av Castle, mens Tassen forsøkte å tankeoverføre tallerknene ned på gulvet. Ikke verst å få sånn oppvartning etter kveldsskift, gutten er veloppdragen. Kjente at energinivået var på plass onsdagen, og hele skiftet produserte bra på jobb. Den følelsen når man har vært syk og dårlig lenge, og endelig har en dag på topp, den er herlig! Disse dagene har Doc brukt på å isolere saloon og fått ordna litt med strøm og sånt. 

Vedkomfyren med Doc’s kokkelering Foto: Dask

Torsdagen gikk jo også greit, fikk forskjøvet dagen og starta noen timer før pga fravær på dagskiftet. Helt supert tenkte eg, da får eg jo se gubben på kvelden før nattestid. I løpet av arbeidsdagen fikk eg jo mld av Doc, han lurte på når eg var hjemme. Når eg svarte at eg var hjemme før halv ti, ville han lage mat til oss. I løpet av arbeidsdagen min hadde han hengt opp taklampe, og han hadde laga mat på vedkomfyren i saloon. Så eg kom hjem til bord dekket for to, med stearinlys og romantikk, i saloon. Her fikk eg servert beinfrie koteletter med poteter, og soppstuing av kantareller han har plukket selv. Superkoselig hverdagsromantikk på høyt nivå, stor pluss i boka til Doc! Mer om saloon utvendig HER og innvendig HER

Saloon Foto: Doc

Nå er det endelig fredag og eg har fått bytta til dagskift. Vi skal nemlig bort i helga, for det er Redneck OL i Sumpen. Dette er noe Rype og gjengen i Forente Rednecks Norge arrangerer hvert år, og Sumpen er et stilig sted denne gjengen har, med scene, saloon, hønekoker, campingplass og mye annen moro. Første gang eg var med på dette var i 2013, har du sett sesong 1 av Norske Rednecks har du kanskje fått med deg at eg ikke kan sykle med Jack innabords. Det prøvde eg nemlig på da. Satser på at eg stiller sterkere i år! Ellers er det vel mange andre grener eg kan delta på. 

Scenen i Sumpen Foto: FRN

Dette er ei helg vi gleder oss veldig til, siden det ofte er flere arrangement som krasjer litt, har ikke vi vært i Sumpen siden 2014. Det har skjedd litt forandringer og oppgraderinger her, så det blir moro å se hvor fint det har blitt. Og ikke minst, gleder vi oss maksimalt til ei helg med den hyggelige gjengen. For det eneste det kan bli bråk av her, er om noen ikke får klem ved ankomst. Det kan eg si med sikkerhet, for den gangen det kom 7 politibiler med fullt uniformerte, bevæpna politi med skjold, ble det heller ikke noe tull. Vi hadde jo bare skutt opp raketter, og politiet synes vi hadde det så koselig at de bare smilte og reiste. Ja det var forresten denne dagen Doc brant seg på ubekvemme steder, mer om det HER

Nå sier eg god helg, og skal prøve å oppdatere dere litt underveis. Kanskje vi får til en videoblogg i helga? 

 

 

 

 

#frisk #energi #toppform #uke #helg #middag #saloon #romantikk #stearinlys #vedovn #vedkomfyr #koteletter #soppstuing #kantareller #redneck #ol #sport #idrett #sump #camping #fest #livemusikk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top