SHIT, BUNADEN ER BORTE!

Jada, alle blogger om 17.mai. Vi skriver jo bare om det vi blir inspirert av, og når vi nærmer oss grunnlovsdagen er jo hele landet involvert. Ikke rart “alle” skriver lignende innlegg da. Dere får bare bære dere over dette en gang i året, foruten om jul og påske da alle også skriver det samme. Men til tema; bunad.  

Eg har jo tenkt glad og fornøyd at, shopping til 17.mai? Det slipper eg, for eg har jo bunad. Så eg har latt alt gå sin vante gang frem mot denne store dagen. Null stress. Har sjekka vekt og mål, og er ca på samme nivå som i fjor på denne tida. Ingen bunad trengs å sys verken ut eller inn her i huset. Så lettvint når dietten ikke virka da gitt, og alt i bunn og grunn burde passe.

MEN! Etter sengetid i går kveld kom eg plutselig på noe ufattelig vesentlig. Hvor i huleste er bunaden min? Bråvåkna grytidlig i dag, før fuglene hadde fått sluppet morrafjerten. Og når eg sjekka klesskapene? Nei, ingen bunad her på garden! Måtte tenke noen runder før eg kom på at den jaggu henger hos muttern og fattern, med alt av søljer, sko og tilbehør. 54 mil unna! Har liksom ikke lagt inn i tidsskjema noe svipptur over haugen nå, så hva i innerste klesskap skal eg dra over meg i dag da? 

Doc og eg bruker jo å dra på livligheter rundt 17.mai, og da har eg tidligere droppa bunaden, pga disse stedene vi oftest feirer på innebærer skau, gjørme og bålkos. Men nå som vi tenkte å være litt anstendige sammen med familien hans, må eg gå gjennom alt eg har liggende og finne noe annet enn den hullete joggebuksa. Første del av dagen går jo bare med på å vinke til knugen på TV. (Ja vi kan vel like gjerne si knugen, når alle flagg er tillatt er vel alle språk også det?) Så eg har i utgangspunktet rikelig med tid på å ommøblere skap og kommoder. Men like fordømt er det hver gang eg skal pynte meg. Har eg noe annet pent enn jeans, skjorte og boots? Vi snakkes om litt, eg må ha en privat catwalksession på kontoret!

 


Nope, ingen av disse….
 

Visst klarte eg å finne et antrekk, og det var ikke så verst heller når eg tenker meg om. Under alle kjoler har eg stort sett på korsett. Når man likevel skal la noe være igjen til fantasien, kan det like greit være de delene som vanligvis bare er i veien. Skulle du også trenge eller ha lyst på et bra korsett, så finner du det HER. Skal det ha noe effekt må det være spiler, og ikke bare blonder som ligner en utvaska babydoll. Ligger også link nederst i innlegg.

Men nå har eg kjempa og stått på så lenge at eg nesten (bare nesten, for eg har bra deo, link nederst) kunne trengt en ny runde i dusjen. Det får så være. Og gubben? Dressbukse, boots og skjorte, hva ellers? Er ikke mannfolk heldige? Norges grunnlov, her kommer vi, og nå skal vi feire om du vil eller ei. 

 


Dette ble dagens kjole, passer jo fint til boots! 
 

 

GRATULERER MED DAGEN NORGE!

🇳🇴

Bloggen vår

Korsett

Deo Biotherm

#bunad #grunnlovsdagen #antrekk #mote #kjole #korsett #dress #boots

2 thoughts on “SHIT, BUNADEN ER BORTE!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top