Nå er det jul i heimen!

Her om dagen fikk eg et absolutt plutselig sug, eller akutt abstinens om du vil. Eg fikk et megakick, måtte ha det! Fikk bare helt ut av det blå lyst på julebrus og klementiner, det var nesten som eg kjente smaken på tunga. Nå er det jo godt ut på høsten og under tre mnd til jul. Kakemenn er alt på plass i butikkhyllene, så hvorfor ikke julebrus?

Siden eg ikke har sett denne sesongbetonte brusen i butikk enda, spurte eg på facebook om noen hadde sett rød julebrus i en eller annen butikk. Og du hendelse hvor mange svar eg fikk, bare i løpet av ca 2 timer var det kommet over 50 svar. Ca 10 svar om at det faktisk er kommet julebrus på Rema. Resten av svarene var hvilken favoritt folk hadde. Noen kom jo med den typiske østlandsreplikken “julebrus skal være brun”, men da lurer jo eg på; hvordan forbinder du brunt med jul? Nei julebrusen skal være rød, rød som nissedrakta, rød som julestjerne, rød som ild og blod i Ånden og martyriet – som er noe av grunnen til at vi feirer jul.

Vel, tilbake til poenget. Mange sa det var rød julebrus på Rema, så i går kjørte eg store omveier hjem fra jobben for å kunne stoppe på en Rema. Men nei. Ikke noe julebrus på Rema Neskollen. Tror du det var skuffende da eller? Men med friskt mot forsøkte eg igjen i dag, fikk med gubben inn på Rema på Kløfta. Og jaggu! Der hadde dem både julebrus og klementiner, så da kan vi endelig nyte julestemningen her i huset!

Gleder meg bare til eg får tak i min store favoritt Lerum julebrus! Hva er deres favoritt julebrus??

 

 

#jul #julebrus #klementiner #mandariner #rødbrus #stemning

2 thoughts on “Nå er det jul i heimen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top