Når enden er god er allting godt

DUCK A LA DOC

I går kom eg hjem til ei helt nydelig lukt, Doc dreiv med kjøkkentjeneste og hadde fått for seg å lage luxusmat på en mandag. Glad i mat som eg er, nekter eg han aldri å lage god mat. Doc har jo vært på shopping i helga (som nevnt søndag) og handla noen ferske nyslakta ender, så her var det bare å utforske og teste hva som er godt. 

Det eg ikke helt skjønte var da han sendte meg mld i går, og ba meg kjøpe med hjem svisker til han. Tenkte jo først mitt, at eg er jo ikke akkurat gift med en fjortis. Likevel, han trenger for såvidt ikke svisker heller (les hvorfor her). Det var da eg kom på endene og forsto at det sikkert var tilbehør til Duck a la Doc. 

Vel hjemme hvor Donald Duck lå og godgjorde seg i ovnen med mye marinade og mer smør, kunne vi slenge i både svisker og epler som smaksforsterker. Og Doc som finner på mye rart til tider, har jo stort sett alltid ferske kantareller liggende. Da ble det en form for soppstuing/soppsaus med mye kraft og like mye fløte, og selvsagt poteter til. Her snakker vi mektig kost som ikke er for pingler, feit fuggel med mye smør og fløte i tilbehøret. 

I dag skal han hjelpe en god kompis å fikse ettelleranna, hvor lang tid det tar er aldri godt å vite, det er jo mannfolk. Så hva som blir til middag i dag gjenstår å se, kanskje det er min tur til å brilliere? Har dere noe tips på god middag?

Noe godt må vi vel ha til Norske Rednecks i kveld!

#mat #and #slakt #herremåltid #kantareller #svisker #soppstuing

10 thoughts on “Når enden er god er allting godt

  1. Mac?n cheese må jo være bænkers?? Å hvis du samtidig spiller «pick a bellybutton» så er jeg sikker på det blir en helmax kveld 😂😂

  2. Ååå.. Det så utrolig digg ut!!! Regner med dere koste dere stort 🙂
    ( Er digg å ha ett mannebein som er flink på kjøkkenet 😉 🙂 )

  3. Innre file’ som du ruller rundt i Grill olje så stekes 4 – 5 min. Med sjaminjonger i fløte saus og løk e snadder 🙂
    Godt tips 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top