PÅ SYKEHUSET IGJEN

De siste mnd har eg vært inn og ut fra legekontor og sykehus i ett kjør, for eg sliter mye med magen. Eg har tatt uendelig med prøver på både det ene og det andre, og det ble nevnt kreft oppi det hele. Eg kan med en gang si at vi kunne utelukke det 100% sikkert etter flere undersøkelser, men det tok på å få beskjed om at det kanskje kunne være noe sånt. I tre uker satt denne bekymringen i bakhode før prøvene var klare. 

I høst og vinter har eg altså vært på ultralyd, koloskopi, to ganger på gastroskopi, tatt fecal tester, og et ukjent antall blodprøver. I dag har eg igjen vært innom sykehuset og tatt flere prøver, og vi har mer eller mindre kommet frem til at det er Crohns sykdom

I morgen skal eg igjen inn på sykehuset, da er det MR av tarm som står på menyen. Det skal kartlegges hvor utbredt det er. Når legen da får svar på de siste blodprøvene og MR undersøkelsen, kan kan vi sette i gang tiltak med medisiner og en eventuell diett. Er jo en del mat eg reagerer på og bør holde meg unna, så det kan jo bli interessant nok for et matvrak som meg…

Nå er vi endelig hjemme igjen for i dag, og det tok sin tid med dette snøværet som er. Doc disker i hop en pizza til oss, med chili og sånt som eg ikke bør spise, som vi skal sluke før turen går videre på loppemarked på Bergville. Blir jo spennende å se om vi finner noe brukbart, eller kanskje noen unødvendige kjekt-å-ha ting der. Dere får ha en trivelig lillelørdag videre, vi blogges 🙂

 

 

#helse #sykehus #koloskopi #gastroskopi #fordøyelse #blodprøve #undersøkelse #mr #ultralyd #chrons #mage #medisin #diett 

8 thoughts on “PÅ SYKEHUSET IGJEN

  1. Det er en egen gruppe.på Facebook dom omhandler ulcerøs kolitt og morges crhon. Meld deg inn det meget nyttig har selv uc.

  2. Toril sin hverdag med musikken: Ja det begynner å bli kjedelig med konstante magesmerter, men nå er vi i allefall i gang med å finne ut av ting 😉

  3. Hei! Vet av mange som har et helt normalt liv med crohns👍🏻 Bare pass på å hold deg til dietten😅😉

  4. Torunn: Det er veldig individuelt hvordan det virker. Kjenner folk som lever helt fint med det, og kjenner folk som sliter en daglig kamp med det. Selv ligger eg nok litt i mellom. Betennelsen kan også komme og gå, og flytte på seg.. Men dette skal eg nok fikse uansett 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top