HELP, VI FLYTTER!

Som nevnt fredagen ble det til at vi stakk for å møte Nina og Jonny på campingen, fordi vi forbereder ting som skjer seinere i sommer. Barbro og Dag, og dattera som lurte meg, ble jo med. (Mer om det HER). Dem ble med på litt moro ut over fredagskvelden, men reiste videre i går. Var skikkelig koselig å få en dag med dem også. 

Dagen i går ble brukt til å nyte sola. Nina og meg spretta ei champagne, og putta jordbær oppi, mens Jonny og Doc drakk brunt med spekepølser. Og vi kosa oss med norske jordbær og fløte i finværet. Vi ble sittende å prate om hvor moro det hadde vært å ha fast plass sammen her, og spøkte om det utover dagen. Men det ble liksom med spøken. 

Ut på dagen tusla Nina og meg ned på stranda med Tassen, og det gjorde faktisk noe med meg. Sjøen, saltvann, sandstrand, lukta av tang og tare, det er jo et stort savn fra Vestlandet. Og da vi kom opp igjen til Nina og Jonny si vogn, fikk vi vite at tomta og vogna ved siden av var for salg. Da begynte kverna å gå vet du, vi begynte å bli mer frista, men slo det foreløpig fra oss. 

Etterhvert ble det kvelden for Doc og Tassen, så vi fikk lagt de i vogna vår. Etter en liten snubletur på minigolfbana, var det kanskje greit å finne dyna. Eg derimot ble med Nina til noen andre naboer, og vi ble i løpet av kvelden og natta kjent med ganske mange på denne campingen. Både eg og Doc ble tatt godt imot av de andre fastboende, ja selv om han slokna etter sporten og været, og vi fikk mange nye bekjentskaper. Bare trivelige mennesker. 

Omsider var det også min tur til å kapitulere, selv om Nina mente kl 04.30 var alt for tidlig å ta kveld. Vel, eg fant dyna, Doc og Tassen, og slokna ganske fort. I dag tidlig når vi våkna begynte vi jo å le av ideen om å kjøpe fast plass, for seinest sist helg presterte Doc å si «Er så glad for at vi ikke har fast plass, for da blir man bare så bundet». Men altså kort fortalt, i dag har vi jaggu skrevet under på kontrakt, vi kjøpte vogna ved siden av Nina og Jonny, og vi flytter inn til helga alt!

Vi har altså tomt, vogn og platting, men mangler fortelt og møblement til å ha både i og utenfor fortelt. Så om det er noen som skulle ha noe slikt stående (helst i grått, hvitt eller marineblått) og vil kvitte seg med det, er det bare å skrike ut. Vi vil bygge opp denne tomten av gjenbruksvare, nettopp fordi det blir kasta altfor mye fullt brukbare ting. 

Merke på vogna har eg ikke hørt om før, så det huska eg ikke, men den er 460 cm lang, hel og tett uten fukt og lukt. Årstallet fikk vi ikke med oss, men tror den er fra 80-90 tallet. Denne campingplassen har alt en vestlending måtte ønske seg, det var rett og slett nydelig her. Prisene var også helt i vår gate, kan det bli bedre?

 

35 thoughts on “HELP, VI FLYTTER!

  1. Gratulerer med ny vogn👌fast plass er helt topp vi har vært på samme plass i 18 år. Sjekk på finn.no kan være mange som selger billige telt☺kos dere og ha en fin kveld.

  2. Camping er tøfft,, sjøl om eg aldri har sove i ei camping vogn,, men eg er ganske sikker på at det er tøfft 🤣🤣

  3. Har du sjekka ut Brukanes på Runni på Årnes. Der har de mye rart folk ikke vil ha lenger, både møbler, glass ol
    Alt til salgs for en grisebillig penge. Fruen kjøpte 4 fine kjøkkenstoler for 20 kroner pr stk.
    Ja til gjenbruk. Uten tvil

  4. Så koselig da😊 Gratulerer med fast plass og ny vogn😊 Deilig ved sjøen🍻🚤🚣

  5. Je har en 3 sæters skinnsofa di kan komma å ta 🙂 eller brenne opp om di vil det 😂 har au en skinn stressless av no slag, med puff tellåmed 😁

  6. GRATTIS mæ tomt, vogn og platt. Vi har tidligere hatt vogn på fast plass med alt utstyr, bare en times tid kjøring unna. Sååååå godt. Gubben kjørte til og fra jobb også fra der, så vi var veldig ofte der hele sommeren ☺️ Koooos dere og nyyyt campinglivet 💖💖

  7. Hey! Å grattis !!! Jeg å savner sjøen!!! 😩 der har du min fulle forståelse Dask! Hvor var denne campingen? Kunne vært interessant for oss også 😜

  8. Moren: Har ikke vært på så mange. Testa Glomstadbukta ved Gjøvik, fint der, men steinete å bade. Ellers har vi vært på Sjøhaug camping i Moss, der er det veldig fint og bra miljø mellom beboerne 😉

  9. Kanskje du skulle oppgitt A mål på teltet du trenger. Lettere å få et som passer vogna . Gratulerer og lykke til 😀 Snakkes plutselig 😀
    Anne Marit

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top