Stikker Doc nå??

I natt hadde eg den rareste drømmen. Først skjønte eg ingen ting, men da eg begynte å tolke den ga det faktisk mening. Utrolig nok. Ting som ligger litt i bakhode kan faktisk fort bli til en helt ubegripelig drøm. Skal prøve å gjenfortelle drømmen i korte trekk, og så forklare hvordan eg tolka den. 

«Det starta med at vi var på båttur, eller en form for cruiseskip. Vi hadde sånn type utvendig lugar med inngang fra dekk, så vi hadde på en måte terrasse. Midt på natta våkna vi av et rabalder hvor alt var kaos, så vi løp ut for å se. Der var det storm og høye bølger, og Doc ble nesten kasta over bord. Bølgene var så massive at båten svikta litt her og der, så vi sleit med å få opp døra på lugaren igjen. Gikk bortover og så at noen hadde fått lugarene fylt med vann i etasjen under, så vi gikk videre til baren. Den var så klart stengt, men vi møtte en annen fyr som var gira på å hooke Doc opp med venninna si. At eg og bølgene var der, brydde ikke han seg om. 

Etter en stund ga han opp, og Doc ble med på lugaren, vi måtte prøve å redde tingene våre. Nå hadde været roet seg, og vi nærma oss land. Bare noen små kast som kom nå og da, som gjorde at vi fikk opp lugardøra til slutt. Da fikk vi samla våre mest verdifulle ting, satte oss på dekk og venta på å komme inn til land. Et helikopter fulgte oss klar for aksjon om det ikke skulle gå bra, men båten klarte å legge til litt sånn halvveis på skakke, og alle kom seg i land før den sank.»

Så hvordan tolker man egentlig noe som virker så meningsløst?

Stormen var kaoset som finnes i hode mitt for tida. Eg prøver å stumpe røyken, kan ikke drikke så mye kaffe, og denne crohnsen gjør at eg ikke klarer å spise sunt og variert. 

Så det synkende skipet blir da min kropp som forfaller både for sykdom og alder, og det at det gikk bra til slutt betyr at det er håp. 

De tinga vi sleit med å redde på lugaren er kanskje alle planene eg har hatt om livsstilsendring, som har gått i vasken. Men at vi klarte å redde noe, kan være at eg nå klarer å stumpe røyken, og at eg kanskje klarer å være litt aktiv. 

Ellers, det at en fyr prøvde å få Doc til å date ei anna dame, og at han nesten ble slengt over bord, det sliter eg mer med å tolke. Kan det være at underbevisstheten min tror at han stikker om eg nå blir feitere og enda mer usunn? Hehe..

Om noen drømmetolkere ser dette, har eg tolka riktig? Eller er det hele bare tilfeldigheter og at eg vil på tur igjen? 

Instagram

Facebook

Snap

14 thoughts on “Stikker Doc nå??

  1. Jeg drømmer stadig om at gubben går fra meg eller er utro, men skal man tro drømmetydning så betyr det akkurat det motsatte. Det betyr at man har en lojal partner.
    Men åkke som så er det vondt å drømme sånne ting.
    Tror du har rett i at det er din egen usikkerhet som tar tak i deg.
    Moro å søke litt ang drømmer. Drømmer hver natt, så har gitt opp å tolke alt. Det er fullstendig kaos alltid.😂😂
    Så bra at du prøver å gjøre noe med helsa, men husk å ikke ta alt på en gang. Det vanskeligste vi gjør som mennesker er livstilsendringer. Det er en stor jobb. Masse lykke til. Heier på deg.!🤠

  2. Herlighet for et mareritt…Godt det bare var en drøm…Jeg har sluttet å tolke drømmer….kan man jo lage seg så mye fantasier…Lykke til med alt, og håper du får en rolig ny natt!

  3. Det å slutte å røyke er tøft, men for hver gang du greier å stå i mot røykesuget vinner du litt etter litt. Vi sluttet begge tå med røyken i november 2011, og vi røyka 30 om dagen hver. Men det gikk merkelig lett egentlig, vi valgte å gjøre det litt forskjellig, Han bråkuttet, mens jeg trappet ned og brukte plaster i et par dager. Det som er rart, vi savner ikke røyken i det hele tatt. Bare se når du har greid det, du lukter bedre, har bedre luktesans og mye bedre smaksans. Slutte å røyke, det er en vinn/vinn for deg det.

  4. Nå er jeg ingen drømmetolker, men jeg syntes du tolket den veldig fornuftig! At Doc stikker av med ei annen tror jeg er lite sannsynlig, men dere vil garantert på tur igjen sammen! 😉 Hehe…

  5. May: Har røykt fire røyk i dag og kompensert litt med snus. Så lenge eg har snus er røyksuget borte, men det verste er første om morgenen og siste om kvelden, så i kveld skal eg prøve å la vær! Hehe 🙂 Blir nok bra til slutt 🙂

  6. Hørtes jo ut som en grei oppsummering :-)) Håper resten av drømmeturen gikk «skvulpefritt» he he. Jeg tolker heller ikke drømmer så mye lengre, men skriver av og til ned stikkord – for det er jo sant at underbevisstheten gjerne prøver å fortelle noe i alt det «rare» 🙂

  7. Det vanskeligste med å slutte å røyke er alle tankene som fucker hodet våres. Både før, under og etter.
    Jeg tenkte lenge på hvordan jeg skulle klare det og hvor grusomt det ville bli uten røyk!! Men så tok jeg et valg jeg aldri har angret på. Jeg bestemte meg for å ta akupunktur i ørene for å klare å slutte. Men hadde ikke helt den store trua og nirøkte før jeg gikk inn til legen min. Nålene ble satt og de skulle sitte i ørene i 10 dager. Legen gratulerte meg som røykfri hvorpå jeg gliste å sa”Ja,særlig” og trodde vel bare at legen spøkte.
    Men…stolt av å si at jeg ikke har rørt en eneste røyk etterpå og det er nå snart 9 år siden. Ikke vanskelig heller.
    Akupunktur er i alle fall sunt(!?)
    Kan anbefales som en lettere vei til å bli røykfri i alle fall(og snusfri i ditt tilfelle)
    Masse lykke til! Dette klarer du som er en så viljesterk sjel!

  8. Artig drøm!
    Jeg er ingen proff drømmetyder, men ser på det som om du prøver å løse et eller flere konkrete utfordringer, usikkerhet eller et problemer.
    Livet kan sees som en båt på reise i et mange ganger opprørt hav. Noen ganger stille men ofte urolig. Det virker som du og Doc har et solid forhold. Du er redd for det som er deg kjært (og det er jo naturlig) og redd for at andre skal friste han til å være utro med alt det som fører med seg. Dere er jo temmelig eksponert for almenheten. Så jeg ville si at det ville være kjemperart om du IKKE føler på dette. Men du har svart på det selv, for han ble med deg tilbake til lugaren. Så egentlig er ikke usikkerheten hos deg så stor.
    Du/dere har vært med på mye det siste året. Mye har sikkert skjedd og valg er tatt. Det virker som dere er sikre på disse valgene selv om tvil har vært der med hensyn til helsen. Dere står støtt på båten og dere kom dere av uten den store katastrofen, så dere er et godt team. Helikopteret representerer hjelp i en eller annen form. Du vet det selv kanskje. Den er der og følger med dere. Så dere er ikke alene.
    Sykdommen din er nok med å lager bølger for deg men Doc er der. Sykdommen er nok en stor utfordring å leve med og det trenger man ikke å være drømmetyder for å forstå. Og det er her jeg føler det gynger litt. Hva skal du ta hensyn til….balansegangen mellom å “være med” eller å klare å ta hensyn til deg selv midt oppi alt det morsomme og spennende å oppleve i livet. Selv om båten får en slagside av og til så kommer dere dere trygt av!
    Dette er sånn jeg ser det. Om det føles riktig eller ikke er opptil deg og bedømme. 🙂
    Jeg ønsker dere lykke til videre! 🙂
    Det er utrolig morsomt å følge med dere!
    KLem

  9. Turbogunda: Takk for tolkningen! Dette ser jo fornuftig ut, er nok mye i det du skriver her 🙂
    Hjelpen tenker eg må være venner og familie som støtter oss uansett hva som skjer 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top