Med synet på puppen!

Dagene går, morratrynet består. Mens Doc sovner i det huden på kinnet møter fiberen i puten, med dyna halvveis over seg, er nok eg den som ligger våken halve natta før drømmefeen brått slår meg ut. Og det skjer brått! Eg blir liggende og glane på tlf, blir jo trøttere av det enn å glane i lufta, så noen morgener våkner eg med brillene klistra på ryggen, magen eller som i dag; på en pupp. Jada, her er alt mulig. 

Det mye omtalte morratrynet. Ikke glad i å stå opp.

Lite og dårlig søvn gjør meg ikke akkurat til noen vakker tornerose, men mer som ei gretten kjerring med ei torn i sida. Da er det ikke moro å stå opp, men eg må jo på jobb. I dag var eg nok litt ekstra trøtt, og med merke etter brillene fortsatt på puppen kom eg for seint på jobb, selv med kaffe var eg dautrøtt hele arbeidsdagen. Følte meg lite nyttig egentlig, men kom da gjennom dagen.

Det var overskya da eg dro hjem, men ikke akkurat kaldt. Doc og Tassen var ute, men hva de dreiv med rakk eg knapt nok å sjekke, for eg var så sulten at eg gikk rett inn på kjøkkenet. Fiskepinner ble dagens rett, med poteter, smelta smør og raspa gulrøtter. Nydelig! Etter middag kom svigermor innom en liten tur, og hun hadde jaggu med seg sola, ganske så grei svigermor må eg si.

Er så god vettu, må jo få løpe litt fritt i hagen

Vi gikk ut i hagen en tur, tenkte å prøve å la Tassen være løs, og trene mer på det. Han er veldig vimsete og distré, og vi har 80 sone like ved, så vi har måttet være forsiktige. Tassen har blitt voksen og noe roligere, så det er enklere å slippe han av og til. Det vi ikke hadde fått med oss, men som Tassen snuste opp var at naboen hadde besøk, så der endte vi. Ble sittende der i kveldssola helt til Tassen skulle legge seg. Og nå skal eg også legge meg, mens Doc er alt langt inn i drømmeverden.

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

One thought on “Med synet på puppen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top