Muttern lurte meg med på shopping!

Når vi nå reiste til Vestlandet hadde eg med en full koffert, med klær eg er komfortabel i. Dette er klær andre mennesker kanskje ikke liker, altså camo og joggebukser. Vi var vel egentlig flere som da var enige i at klesskapet mitt trengte noe nytt. 

Regner med de fleste nå vet at eg virkelig hater shopping, så dette skulle virkelig bli interessant. Åsane, som består av alle tenkelige shoppingsentre på kryss og tvers over alt, er en plass eg aldri kjører innom lenger. Det er rotete og tungvint både å kjøre og å gå, alt for mye folk, og stressfaktoren er høyere enn Willie Nelson på syttitallet. 

I dag sendte vi Doc og Tassen hjem igjen så han kan gå på jobb i morgen. Meg og muttern reiste innover med klare lommebøker, turen gikk altså til denne umenneskelige plassen Åsane. Det eg skulle ha var ei bukse og en overdel. Når eg en gang må kjøpe klær er det tre ting som teller. Klærne må være behagelige, de må kunne kombineres med det eg allerede har, og de må vare i mange år!

Etter å ha tråla flere butikker så vi at H&M hadde ei stilig svart skjorte med blonder i utstillingsvinduet, så vi gikk inn der. Da eg prøvde skjorta slo det meg hvorfor eg slutta å gå i butikker. Klær er ofte finere på bøyel enn på folk, eg fikk plutselig 40 kg til i den skjorta, helt begredelig fasong! Men mamma fant en fin ferskenfarget bluse til meg, og på vei til kassen plukka eg med meg svarte sko og hansker. 

Kjøper virkelig folk sånt?

 

Bukse. Kunne sikkert skrevet et eget innlegg om det. Carlings tar ikke inn Levi?s i større enn 34?? lengde fordi gjennomsnittsjenta ikke er større. Kunne sikkert funnet bukse et annet sted, men da hadde den sett fæl ut etter to vask, og hatt en passform som minner om neshorn. Ekspeditøren ringte rundt, så vi endte opp på Levi?s butikken på bystasjonen i Bergen. Der fikk eg kjøpt ei svart bootcut i riktig størrelse, og jaggu fant eg ei T-skjorte av gamletypen til Levi?s. 

Godt fornøyd etter første vellykka shoppingrunde på minst 10 år, kunne vi endelig ta turen hjem og spise, etter en liten tur innom bestemor. Og nå stikker eg bort til ei barndomsvenninne for å ta igjen tapt skravling.

 

Desperasjonen av å få av strikken i nye sko, når føttene verker av de gamle!

 

#shopping #senter #kjøpesenter #mote #klær #levis #bluse #sko 

17 thoughts on “Muttern lurte meg med på shopping!

  1. Kjente vi er litt like på det området =) Men det øverste bildet viser veldig fine plagg på en flott og glad dame :)) Ble du fornøyd så var det jo veldig greit =))

  2. Så fin den første var!! Helt enig i at klær ofte ser bedre ut før man tar de på, har gjort feilen flere ganger ved å bare ta den med fordi det så fint ut haha!
    Så fint det ble en fin dag med shopping selvom det ikke er favorittingen din haha! Ha en fin kveld 🙂

  3. Så utrolig fin den første var !
    Håper du har hatt en fin dag selv om du ikke er så glad i å shoppe 🙂
    Ha en super fin kveld videre å kos deg masse 🙂

  4. Haha kjenner meg såå igjen 😂😂 Hater å handle kler 🙈 og ingenting blir fint på 🤔
    Du såg fin ut i den ferskenfarga da 😉
    Håper du kosa seg litt og da 👍🤗
    Syns det var deg eg såg på Sparkjøp i dag 🤔

  5. Fasongen på klærne har så mye å si ja 🙂
    Den ferskenfargede var veldig fin til deg da! Jeg er ikke glad i å gå i butikker i prøve klær, blir varm bare av tanken:P

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top