SINT, LEI, FRUSTRERT!!!

Nå er det vel lov å være bittelitt lei..? Dette har pågått i over ett år nå, fra undersøkelsene starta. Vi snakker da om Ahus. Eg fikk jo diagnosen Morbus Crohns i januar en gang, etter utallige undersøkelser på Aleris. Med kronisk diagnose resulterte dette i at forsikringa ikke lenger dekka behandling via Aleris, og saken ble da videresendt Ahus. Der gikk det da over tre mnd og mange tlf inn der for å få fortgang. 

Uendelige doturer…

Først i april begynte eg på medisiner, deriblant cellegift. Det skulle gå ca tre mnd før eg ville merke bedring, men etter ca fire mnd, altså i august, var eg så dårlig at eg i samråd med fastlegen slutta på disse medisinene. Legen min ringte da Ahus og forklarte saken, samt sendte en ny henvisning inn. Ahus skulle da ringe meg tilbake, noe som aldri skjedde. 

Evinnelige sykehusbesøk…

I starten purra eg ukentlig (Bare for å nevne det, legen min purra også), men etter hvert ble eg jo bedre av å slutte på de medisinene. Faktisk så bra at eg nå jobber 80%, men nå har det blitt så mye sykemeldinger, både halvt og helt, så Nav kalla inn legen, sjefen og meg på møte. Eg har bare seks mnd igjen med sykepenger. «Bare» tenker nå kanskje du. Men da kan eg fortelle at under testing av medisiner tar det tre mnd før de virker og stabiliserer seg. Ergo, hvis det ikke funker på første forsøk nå, og Ahus har planer om å fortsette i sneglefart sliter eg økonomisk!

Og ikke minst, en tålmodig Doc!

Ringte Ahus og purra igjen i dag, og der hadde de klart å rote bort, ja du leste riktig, ROTE BORT alle prøveresultater fra Aleris. Har enda ikke blitt tildelt fast kontaktperson og lege der. Ikke en gang diagnosen min hadde dem klart å legge inn i journalen, men det som derimot sto der var at eg fortsatt var på full medisinering. Enda legen har både ringt og sendt henvisning ang det! Og en prøve eg sendte inn i uke 31 har de rota bort. Nå må eg altså gjennom en del av dette på nytt, samt ny runde med testing av medisiner og styr! Æsj!

Blir spennende å se an formen til jul, og om eg får i meg pinnekjøtt da. Da er det i alle fall positivt med pakke på vei fra ny sponsor nå, det skal vi snart skrive mer om!

Instagram

Facebook

Snap

16 thoughts on “SINT, LEI, FRUSTRERT!!!

  1. Føler med deg. AHus er kjempesykehus å være pasient på, når du kommer inn. Problemet er å komme inn.
    I 2011 ble jeg henvist dit for operasjon i magen, purra via fastlege 4 ganger før jeg bad om å bli henvist til ett sykehus som virker. (Har enda ikke fått noe svar fra AHus), men operert i magen ble jeg på Hamar i 2012…
    God bedring, og lykke til.
    Som sagt, bare du kommer til, er det veldig bra å være pasient der

  2. Ish…så kjedelig! og det skulle jo ikke gå ann! å rote bort papirer….det er jo så strengt med personvern ol…..Men..vet det skjer…og du må jo bare ta alt om igjen da….men noe kan du vel få kopi fra Aleris…Skal ikke være lett å være syk…..Man må mase og krangle med alle instanser…..grrrr….Ønsker deg lykke til!

  3. Roger: Ja eg krysser fingrene for å bli tatt litt seriøst der inne nå… Så bra du fikk hjelp til slutt, selv om det ble et annet sykehus 😀

  4. Katrine: Det trodde i alle fall eg.. Saken min ble sendt på Mail fra Aleris til Ahus, og der har de bare ikke lagt alt inn i journal. Og bilder fra MR lå på en CD som eg personlig overleverte til lege på Ahus, den er borte.. Henvisninga fra fastlegen min er ikke registrert. Prøver som er sendt inn er borte…

  5. Uffda! Nei helsenorge er nok dessverre ikke så bra som vi vil. Lykke til og håper det ordner seg 🙂 Pinnekjøtt hørtes digg ut…faktisk så digg at jeg må lage litt før Jul 🙂

  6. Herligheten altså…………………… av og til kan man lure på hvilke mennesker som jobber på slike steder som skal ta vare på oss………………… Fy søren rett og slett!!!!! Håper de får fortgang nå da så ting kan ordne seg —— mange kommer i en økonomisk vanskelighet pga NAV – helsevesen………. og det skulle ikke være nødvendig rett og slett.
    Ønsker deg lykke til fremover!

  7. MJmettejosteinsdatter: Ja eg tror at enkelte kanskje havner på ufør nettopp fordi ting er så treigt, så nå vil eg ha fortgang i behandling. Målet mitt er å jobbe fullt igjen snart, men ser ikke ut til at Ahus tenker det samme.

  8. Hei, så trist å lese om alt rotet i din situasjon. Vi skal være friske for å være syke dessverre. Ingen gjør jobben for oss. Jeg ble ufør av angst for 10 år siden, og har vært syk i 17 år. Min mann er også Lege, og er den som har gjort alt for meg. Jeg har vært i inn og utland for behandling. Ingenting hjelper. Jeg har aldr kunnet ta meg av vår datter. De siste 6 årene har jeg ligget til sengs. Jeg har slik angst for alt etter store traumer i livet mitt. Eneste jeg kan er å røyke og lese litt ute, når datter og mann er på skole og jobb. Tenk at min mann med alle sine kontakter, har en kone bak gardinene. Og hvordan kan Prester og foreldre påføre deg så mye vondt at et liv ødelegges?! Jeg heier på deg! Jeg håper det vil løse seg. For 66% av den opprinnelig lønnen du får fra NAV er ikke mye som ufør. Det er takken itilegg liksom. Sender deg en klem

  9. Heidi(Lege): Tusen takk for det 😉
    Nei det skal ikke være enkelt å være kronisk syk i velferdsstaten.. Venter nå på nye prøver, så får vi se hva som skjer. Eg kommer til å være aggressiv på å purre og få fortgang fremover nå, og går lett i media om det skulle bli mer problemer..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top