Herlige Goppollen!

Hei igjen! Så kom vi til slutten på denne helga også. Hvor mange av dere er fyllesyke i dag? Vi er i toppform! Denne helga stakk vi på hytta, vi kjørte like etter at eg var ferdig på sykehuset på fredag. Etter det sjokket på sykehuset var det ikke feil å reise bort noen dager, mer om sykehusbesøket HER

Hytta ligger på Goppollen, altså i fjellet ved Fåvang. Vi er nesten 900 moh, uten strøm, og vi må bære vann. Det er helt topp å være her oppe, null bekymringer, og haugevis med frisk luft. Eneste lydene vi hører er naturen, og aggregatet som av og til står på. 

Da vi kom opp hit fredag var det akkurat 0 grader i hytta, så det gikk en times tid med fyring før jakkene ble tatt av. Doc lagde pølser og potetmos, og vi slappa av ut kvelden. Lørdagen ble det jo så klart egg og bacon til frokost, ja det er jo kjøleskap og komfyr på gass, så vi er ikke helt hjelpeløse da. Etter frokosten krøp Doc under hytta og fiksa fallet på en vannslange til utslagsvasken, så slipper vi at den fryser i vinter. 

Ellers gikk vi en lang tur med Tassen. Det var nok ikke feil for noen av oss, det er vel ingen av oss som har noen skarpe kanter lenger. Og det fine med denne turen var at det ikke var tungt, vi ble ikke anpustne engang. Det er jo motiverende nå som det har gått en mnd uten røyk! På turen fikk Tassen gå løs, det er jo ikke verken beitedyr eller ulv her nå, men vi så ganske ferske revespor i snøen. Resten av lørdagen tillot vi oss selv å være skikkelig late, til og med Tassen var sliten. 

I dag var det kokt egg til frokost, og etterpå var det egentlig bare å rydde og vaske litt før vi kunne snu bilen hjemover igjen. På vei ned fra hytta fant vi en sti med skiltet «I tungtvannssabotørenes fotspor, Tikkerud», visste ikke at de hadde vært her oppe. Noen som vet noe om dette? Google visste det ikke.

16 thoughts on “Herlige Goppollen!

  1. Hei du har ein blogg som inspirerer meg til å se på du har ein verdens fineste blogg du er eit talent og du jeg håper at jeg kan følge deg på din vei la meg hjerne følge meg❤️ Du er eit godt eksempel på eit godt samfunn

  2. Lars Schramstad: Det fant eg og, men som sagt, fant ikke noe sammenheng mellom tungtvanssabotørene og Tikkerud, var det eg spurte om 😉

  3. Så deilig med en sånn tur…Er deilig å koble helt av fra “livet” og gå tilbake til det enkle…Elsker det..men det blir vanskeligere og vanskeligere hvor eldre og skrøpligere man blir..så nyt det nå mens det er liv i skrotten…hihih…

  4. Toini: Hehe ja sant 😉 Er jo svigers si hytte, og de bruker den mye enda, så eg ser for meg å kunne bruke den i mange år fremover 😉

  5. Tungtvannssabotørene gikk om Tikkerud.
    Dette var en liten kåk som hjemmefronten og motstandsfolkene brukte under krigen.

  6. Mette Amrud Sylte.: Har fått svaret, det skal ha vært på flukten til Sverige i ettertid. Operasjonen foregikk jo i Telemark 😉

  7. Tungtvannsabotørene gikk IKKE om Tikkerud. Gå til facebook og søk opp ‘i tungtvannsabotørenes fotspor gjennom Fåvang’ for info om sabotørruta.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top