Blodet fossa, klarte ikke stoppe det

Andre arbeidsdag vel overstått, det gikk noe bedre i dag tross helt andre uventede utfordringer som verken kaffe, Sanasol eller disse HER kunne reparere. For å få hele sammenhengen må vi ta det fra starten, men eg skal prøve å forfatte meg kort.

På an igjen…

Da eg var liten blødde eg mye neseblod, vi snakker veldig mye. Det bare begynte helt uten videre og fossa skikkelig fra naien, og det kunne komme når som helst og hvor som helst, og det har til og med redda meg fra en del kjedelige gymtimer. I perioder kunne eg ikke snyte meg uten å ha klar en våt klut til å stoppe det. Har helt klart tynne slimhinner i nesa fortsatt den dag i dag, men det skal mye mer til før det blør skikkelig.

Neseblod kan komme av så mangt. Stress, lite søvn, høyt blodtrykk, om du slår deg så klart, om man puster inn veldig kald eller tørr luft, osv er noen av de vanligste årsakene.

Alt eg ønska var at snøen skulle vare…

De siste dagene har det jo vært litt haraball med å finne døgnrytmen, og vinteren fant plutselig veien. Er faktisk -18 grader i skrivende stund, og det å gå fra å ligge i vater og spise 24/7 til å plutselig skulle jobbe igjen kan kroppen tolke som stress. Mange faktorer inne her altså, men likevel kom det litt bust på da eg satt på dass på jobb i dag og det begynte å drypp blod i fanget mitt.

Holder skjerfet over nesa hver gang eg går ut.

Det ble noen runder med neseblod i dag, og siden eg er litt rusten på området, blir svimmel av blodsmak, og i tillegg var på jobb uten de «gode klutene», tok det tid å få stoppa det. Og her hjemme har eg måttet holde et skjerf fremfor nesa hver gang eg har vært ute med Tassen, og unngått å snyte meg, for eg gidder ikke blø mer enn nødvendig. Nå får eg bare være forsiktig i kulden og satse på at det går seg til, men tar med bomull på jobb i morgen i tilfelle.

4 thoughts on “Blodet fossa, klarte ikke stoppe det

  1. Hei.
    Dattra vår blør mye neseblod. Og et godt tips vi fikk av øre nese hals som vi har brukt flittig når det er så tørr luft/temperatursvingning eller er et sår i nesa det blør fra er å ta en q tips med tynt lag med vaselin og smøre et tynt lag rundt i nesebora. Da tørker ikke slimhinnene ut og slår sprekker. Derav ikke blod 🤗 jenta mi har brent årer 3 ganger, og kan fortsatt ha episoder. Samme som deg, drypper ikke. Bare fosser plutselig.
    Er lite tips bare som har funka her ☺️

    1. Har prøvd det før, men vaselin kan også gjøre hud og slimhinner tynnere, så det bør ikke brukes mye 🙈 Dessuten føles det som en buse, og det fikser eg bare ikke 😅 Er kanskje rar sånn.. Men takk for tips uansett 🤠

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top