En oppklaring og et spørsmål

Tror kanskje eg ikke fikk poenget godt nok frem i går, for de fleste reaksjoner var at eg er bra nok. Poenget omhandla ikke meg. Poenget var hva DU gjør på nett. Det du klikker på får du mer av. Med andre ord; du bestemmer selv hva du ser på sosiale media. Så lenge du fortsetter å følge, like og kommentere «perfekte» folk vil du få mer av det. Folk generelt kan slutte å klage på at det de ser på nett gir dårlig følelse når det fortsatt er redigerte, opererte eller oversminket influencere som har høyest følgertall på Insta og TikTok.

Det samme gjelder på Facebook. Der også får du se mer av det du gir oppmerksomhet. Får du mye nyheter om influencere og ellers ting du ikke liker, så er det kanskje fordi du har uttrykt frustrasjon i kommentarfeltet på sånt tidligere. Om folk bare kunne ignorert det de sier de ikke liker, så hadde de sluppet å se det og bli irritert gang på gang av det.

Dagens aktiviteter har bestått av jobb, sofa og tur. Her kan du se at eg ikke ser stort etter tur, enda eg betaler dyrt for å se!

Sånn ellers har eg lurt litt på om eg deler nok, eller kanskje for mye? Synes selv det er koselig å dele litt fra hverdagen, mest for å vise at man kan være lykkelig uten ekstrem luksus, spre kunnskap om kronisk sykdom, og av og til diverse tips som f.eks DENNE som funker på både matlaging og innbruddstjuver. Men noen ganger har eg, eller vi da, litt andre ting på hjertet, og noen ganger skulle eg gjerne delt fælt enkle eller billige oppskrifter.

Så da er spørsmålet, vil dere ha både og? Altså meninger eller oppskrifter i tillegg til «dagens oppdateringer», eller blir det for mye? Tenker da at det evt av og til kommer to innlegg på én dag, om det ikke blir for masete da, hehe.

 

Snap/Insta

8 thoughts on “En oppklaring og et spørsmål

  1. Nasj, gjør som du vil, de som ikke liker det kan jo bare scrolle forbi.

    Det du deler om kronisk sjukdom åpner kanskje øynene til enkelte om at man kan se forbanna frisk ut, men likevel vøre nær “moden for dynga” om enn inke så bokstavelig, tror du skjønner hva jg mener.

    Kunne vært ett par doesier innimellom, lenge siden nå😉

    Og nå er det freddan, så riktig god helg til deg og din(e)

    1. Doesiene må komme naturlig, har nok vært dårlig med inspirasjon etter pandemien inntok kloden 😅 Skal se hva eg har bakerst i hode 🤠

    1. Hei! Nei han søker fortsatt, men har noen intervjuer i det minste, vi krysser fingrene og håper noen er smart nok til å ansette han, for han er en god arbeidshest 🤠

  2. synes at der du legger ut er helt flott, ang både hverdagen din,helger festning sykdom, å ikke minst du er så alminnelig å jordnær, så ja veldig fint å følge deg,du snakker rett ifra hjerter,

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top