Eg gleder meg mest til helg!

Det var med friskt mot og unormalt opplagt at eg i morges starta bilen, ute i god tid og greier, for en gangs skyld. Hadde kommet meg i seng i skapelig tid i går, og det hjelper tydeligvis kraftig. Men at det er fredag var nok hovedårsaken. Det ble en aldri så liten knekk da eg hoppa himmelhøyt av musikken som brått starta litt vel høyt. På jobben fylte eg kaffekoppen og logga på pc. Eg var i god driv og holdt stort et jevnt aktivitetsnivå hele dagen.

Hadde gitt f**n i å ta med lunsj i dag, tenkte å leke kakse og spandere på meg mat i kantina. Før kjøpte eg lunsj daglig, men det ble utfordra av inflasjon. Nå unner eg meg det bare på fredager, for eg har så lyst å snope meg DENNE KJOLEN til sommeren, ser så luftig og behagelig ut. Skal eg shoppe må det spares på annet. Øynene var nok hakket mer sulten enn magen, det ble lessa oppå litt i meste laget. Eg som ikke kaster mat fikk omsider stua det i meg, og angrer greit på det nå.

Veldig klar for helg her altså!

Kebab er sterkt, Ahus har ikke klart å få ut resepten enda, hvilket nå resulterte i sporadiske pauser på den hvite hest. Jepp, eg ble sittende på dass flere ganger, men det var vel verdt det! Mat er så godt at det ofte veier opp for ettervirkningene, mat sånn generelt er jo livretten min da. Sikkert derfor eg aldri klarer å gå ned i vekt heller, hehe!

Etter jobben stakk eg innom dattera til Doc med noen strikkepinner hun skulle låne, og videre innom butikken for å jakte gull. Altså tilbud og datovare, og det ble en grei fangst. Hjemme lagde eg middag, ei fryktelig enkel og billig hjemmelagd gryte av byttet fra handling. Kan dele oppskrift på det om ønskelig.

Ellers har vi havna på sofaen her begge tre, ja, altså Doc, Tassen og undertegnede. Doc har bedrevet litt husarbeid her i dag, og søkt litt på jobber. Vi håper virkelig begge to nå at han får seg ny jobb, tror han er møkk lei av å gå hjemme nå stakkar, så mye husarbeid som han gjør om dagene. Gleder seg ikke stort til helg engang lenger. Han er en driftig type, smart, lærevillig, effektiv og kjapp, så om noen trenger folk i nærheten er det bare å ta kontakt, du vil ikke angre. 

 

Snap/Insta

6 thoughts on “Eg gleder meg mest til helg!

  1. Den kjolen kostet jo 119 kr NÅ, du må slå til NÅ. Ikke sikkert samme tilbud til sommeren? 😀 Men at man må spare litt her og der det er jeg enig i. Spesielt på mat. Her blir det KUN Kiwi framover 😉

    1. Vet, men det er nå alle andre varene har steget i pris, det er nå man må telle kroner 😅 Planen er å kjøpe den nå, og da er det jo nå eg må spare inn 🤩 Kiwi og Rema for min del, mens datohylla til Meny har mye gull 😎

  2. Den kjolen var lekker!
    Og ja, av og til må man bare stappe i seg… også blir det som det bli i etterkant… 😀 God lørdag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top