Drømmedag!

Av en eller annen uforståelig grunn har eg vært opplagt og hatt energi som et ekorn på koffein i dag. Skjønner ikke hvorfor, men dette skulle utnyttes, og det så til de grader. Men så sitter eg her da, med masse på harahjertet uten å skjønne hvordan eg skal få det ut i setninger. Med et snev av hjernetåke skal eg prøve å formidle hvor helt ok denne mandagen har vært.

På jobben gikk det unna, ordentlig unna også. Hva kunne gå galt nå? Egentlig ingen ting bortsett fra magen, som selvsagt synes det gikk litt for bra, men det løste seg med kort vei til dassen. Da eg stempla ut hadde eg fortsatt masse energi, og måtte smi mens liket var varmt, som Øystein Sunde sier. Stakk dermed innom Biltema og kjøpte noe greier Doc trengte, og videre på kolonialen for å fylle tomrommet på kjøkkenet etter helga.

Denne plutselige energien må utnyttes!

Doc var fornøyd med dagens fangst, og tusla ut i garasjen. Han er mer kjærlig mot Rolls’n enn meg, men eg lar den gå, vi vil jo få kjerra på veien så fort løvetanna blomstrer og livet er skjønt. Vi gleder oss som unger begge to, og om noen har en Tweedjakke de vil bli kvitt, skrik ut, for det burde Doc ha når han skal kjøre så standsmessig. 

Eg fikk fred inne og ville få unna litt. Mens aupair’n Belbert støvsugde rakk eg å bytte på senga, som i seg selv er ei hel treningsøkt med dobbeltdyne, og fikk sengeklærne på vask. Har forresten veldig lyst på DETTE nå som våren står for tur, grei pris også! Etterpå ringte Doc for å få eksperthjelp, hans ord. Var nok smisk for å få meg til å holde igjen noen muttere mens han skrudde. Kjekt med litt kvalitetstid i garasjen da.

Han sover ikke, han skrur!

Da eg gikk inn igjen var det fortsatt et godt stykke igjen før reservetanken, så eg ga gass med spylervæske og klor på badet samtidig som Belbert’n vaska gulvene. Deretter kunne eg henge opp de nyvaska sengklærne. Er det mulig å være så effektiv? Er det sånn «kronisk friske» folk har det hver dag? I så fall digger eg det, mye bedre enn å ligge som en seig bolledeig på sofaen og se datoene bare øke! Skal nevnes at middagen ble noe enkel, ikke fordi eg nærma meg reserven, men fordi vi hadde lyst på pølser.

Og ja, eg har gått noen turer med Tassen også innimellom dette. Vi går stort sett fire til seks turer daglig, for Tassen har litt hyppig vannlating og nekter å gå på do på egen eiendom. Vi slipper å gå så lange turer da, siden han må ut så ofte, men det blir noen km i løpet av dagen. Siste tur er alltid litt over 21, så fort han har lagt bomba løper han rett hjem og inn i buret så det smeller i veggen, gir noen jukk på pleddet, og sovner søtt. Gode sunne rutiner. 

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top