Fest og ferie, er det verdt det?

Nok en bedagelig helg totalt uten festligheter er over, men det har vært ei meget oppegående helg. Vi har vel alle begynt å bli ganske så vant til denne tilværelsen nå, og vi begynner vel samtlige å gå litt lei, men det er ikke så fryktelig mye annet å gjøre om vi vil bli kvitt dette viruset. Kan være lurt å holde oss i mindre grupper, og unngå de store festene en stund til.

Vi hadde riktig nok besøk av et vennepar før helga, og i går gikk eg på stolpejakt med leieboeren, men det er ikke helt det samme som en hjemmefest med 150 gjester. Man leser jo så mangt i avisene for tida, om alle festene som politiet må stanse fordi smittevernsregler ikke følges. Da kan man lure på om folk ønsker å bli syk av covid.

Det desidert dummeste eg ser er når det tillates så mye rart fordi noen bransjer skal få muligheten til å overleve. Det ble åpna for utenlandsreiser i sommer, så turistnæringa skulle få inn kronasjer. Nå som smitten har økt så kraftig er det en helt annen bransje som må ta støyten for dette, for konsekvensen er plassert hos utelivsbransjen.

Vi savner også dette, men vi må være tålmodige for å få det tilbake!

Det har blitt så strenge regler for å drive utesteder nå at flere velger å holde stengt. Man registrerer personalia på gjester, de må sitte ved tilvist bord under hele besøket, utestedene må sørge for god avstand mellom gjester, ha flere servitører for å ta bestilling ved bordene, samt kunne følge gjestene på do, og ikke minst stenge alle kraner ved midnatt.

Utestedene har altså færre gjester og kortere åpningstider, samtidig som de må ha mange flere ansatte. Samtidig er det lange køer og trengsel på polet, for gjestene har store privatfester så fort pubene stenger krana. Forstå det den som vil!

Vi hadde lenge stor tro på Bent Høie og FHI. Men akkurat nå ser det ut som de favoriserer hvilke bransjer som skal overleve, fremfor det å faktisk stoppe viruset. Vil høre hva dere tenker om dette, si gjerne din mening i kommentarfeltet under her.

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

5 thoughts on “Fest og ferie, er det verdt det?

  1. Grensene blei åpna alt for tidlig, skulle minst vært stengt frem til 01.01.21 for å ha mest mulig sjangs til å utrydde dette viruset. Men det kan vi se lenge etter nå som halve norge har vært på ferie i alt fra spania til italia å drar med seg denne driten hjem igjen🤯🙈
    Å skal man først ha seg en fest, så for guds skyld overhold smittevernsreglene (di er der for en grunn!) å hold avstand..!

    1. Enig i det meste her, men for å få bukt med viruset forutsetter det også at alle land er like strenge, ellers vil det uansett blusse opp når grensene hadde åpna.

  2. Min mening; Ola nordmann må gå inn i seg selv før dem uttaler seg rett og slett.
    Og jeg er ærlig når jeg sier at jeg følte meg tryggere når jeg var der å handlet (kun det jeg trengte for øvrig)…Der slapp jeg nemlig å minne de rundt meg på 1m avstand, det må jeg her om jeg må på butikk..

    1. Nå er det mange av de som jobber i f.eks Charlottenberg som ikke bor i Charlottenberg. Så for alt vi vet kan de fleste ansatte der bo i røde områder, så derfor valgte vi selv å holde oss hjemme. Så lenge vi har alt vi faktisk trenger innenfor landet ser eg ingen grunn til å reise til andre land for å handle.

  3. Er begynt å gå veldig lei no ja. Å det med at en skal stenge kranene ved midnatt føler eg blir feil. Å gå ut på et utested der det er vakter som passer på at det ikke er for mange inne omgangen er vel mye betre enn att det samles på private fester i hope tall vel? Da er det ingen som har kontroll… Han Høie å FHI ja dei gjer sikkert mye som er bra å slikt… men det der e steike høl i huet… Men det att det har steget etter sommeren var vel ingen bombe sånnsett med tanke på åpne grenser, og at eg føler att folk tenker di har ferie så har vel coronaen og ferie

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top