Flere farer på veien i dag!

Sto faktisk opp i vettug tid i dag, mest fordi Doc var drit lei etter at klokka hadde slumra bare to ganger, så han dulta til meg med albuen. Fikk på meg fillene, nappa med meg matboks og kaffekopp, og satte fronten mot jobb. Siden forholdene på veien var så som så tok eg motorveien, for det er alltid noen som blir liggende å sperre i 30 andre veien. Det gidder ikke eg.

På E6 gikk det greit unna, det var en del semier og vogntog i høyrefeltet, så eg la meg over i venstre. Da ble det plutselig full bråstopp på bilene fremfor, men eg holdt grei nok avstand til å bare slippe gassen. Det regna og dreva så mye at eg ikke så hva de bremsa for, så eg opprettholdt avstanden for sikkerhets skyld. Så skjønte eg brått hvorfor de hadde bremsa så plutselig, vannplaning!

Overlevde dette også!

Det var ikke langt, men i to-tre sekunder mista eg all kontroll på bilen. Selv om eg har opplevd det et par ganger før var det ekkelt å ha null kontroll side om side med et 50 tonns vogntog, men det var bare å slippe gassen og styre rett frem. Gikk jo helt fint, det var heldigvis ikke i en sving.

Vel møtt på jobben hvor alt gikk som det pleier. Kaffen roa nervene, og jobben ble gjort. Da eg skulle kjøre hjem etter at det hadde regna hele dagen og begynt å fryse på, tok eg det piano. Hjemme venta Doc og Tassen med burgersandwich, og nå er Farmen, så da er tirsdagen min komplett.

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top