Glemmer vel snart min egen ræv!

Det gikk visst litt til hode på meg at uka bare har fire dager. Ga full gass på effektivitetsskalaen tirsdag og onsdag, og hadde tom tank i dag. Eller joda, eg har gjort mitt i dag også, men ikke så mye eg ville. Kan jo være eg setter litt høye krav og forventninger til meg selv, men eg må det for å holde meg gående. Det fine var at det var verken vimsete rådyr eller korttenkte MC-sjåfører på veien i dag da.

Når eg er sliten kommer denne tåka og brer seg utover hjernen som et loddent ullpledd, alt blir surr og rot, og hukommelsen som en lite sprek 100 åring. Akkurat nå husker eg ikke en gang hva eg skulle skrive om i dag, så vi tar det på sparket og satser på det går greit.

Prøver på nytt i dag!

Jo, i går kveld skulle eg egentlig i dusjen. Gikk på badet og kledde av meg fillene, som man ofte gjør før en dusj. Lata vatnet i skåla før eg dro ut hårstrikken, og deretter dro over perleraden med en beskjeden sprut Colgate. Titta uheldigvis i speilet og fikk se at medisinen hadde gitt meg enda ei kvise. «Haha, fjortis tenkte eg», men hadde eg nå bare vært like sprek som i puberteten. Og så gikk eg rett opp og la meg. Rakk selvsagt ikke dusje i morges heller, var for trøtt.

Men angående disse kvisene da, er nå merkelig at de vokser frem like fort og stort som meieriet mitt da eg faktisk var fjortis, for eg driver jo og glemmer den medisinen i hytt og pine. Skal tas morgen og kveld, men når eg kommer på første dose like før barne-TV er det nok litt seint å ta to på en dag. Det har blitt et par dager med bare én dose ja.

Disse to, de var fine, men nå lider de nok. Godt grisen er pen da.

Så er det faktisk en ting til denne fjortisen ikke helt får taket på. Hvor ofte og hvor mye vann skal en potteplante ha? Nei, der finnes ingen konkret fasit, det hadde vel blitt for enkelt. Elefantfoten skal ha en skvett hver tredje uke, den lever i beste velgående. Men Doc fikk to søte små i bursdagsgave, og nå er eg redd eg har begått dobbelt plantemord her. De har fått noen skvetter når de har vært like tom som meg, og det har gått bra hittil, men hvordan i huleste husker folk å mate noen som ikke roper på mat?

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

8 thoughts on “Glemmer vel snart min egen ræv!

  1. Anbefaler app for å huske medisiner. Jeg bruker en som heter medisafe, men det finnes sikkert flere. Uten den appen hadde jeg aldri klart å ta alle dosene. Jeg bruker også faste medisiner to ganger daglig.

  2. Hei, disse plantene er uteplasser og det er begrenset hvor lenge de står inne. Klipp av øverste delen…den med de visne blomstene…og sett de ut i hagen. Går ut fra at de kommer med nye skudd etterhvert. Chysantemum er en staude men er desverre blitt en “bruk og kast” plante for “gartner industrien” som er lett å avle opp på kort tid. Synd!
    Lykke til;-)

  3. Planta er det vel en app som heter, som minner deg på vanning, hvor mye/ofte utfra type blomst… men det der bar vel margeritt? Spansk margeritt? Og margeritter trives best ute🙈

    1. Allerbest å plante den ned i jord, også den som virker noe tørr…om det er liv igjen i stilkene, det ser du jo når du klipper;-)
      De kan stå ute i potta også men da må du vanne ofte og det er jo nettopp det du slipper når de er i jorda;-) har to slike exemplarer selv som har ikke funnet veien i jorda…og gjett om de er tørste nå i varmen.
      Og det ER chrysanthemum. De er ikke kravstor når de er ute. Men best å ha de ned i jorda

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top