Herr og fru uflaks på tur!

Reisen starta med panikk! Vi hadde gjort alt klart, og Doc skulle bare levere Tassen på kennel, og så oppdaga vi at vi ikke hadde sjåfør til Gardermoen! Heldigvis ordna det seg greit med en kollega. På Gardermoen skjedde jo det som alltid skjer, Doc ble tatt ut i stikkprøve i kontrollen. Eg sto og lo for meg sjøl, for det der slår ikke feil! Vi kom gjennom helskinna begge, og Doc ble så forfjamsa at han hilste pent på en pappfigur som sto der.

Herr og fru uflaks klar for utlandet!

Inne på flyet gikk det heller ikke bedre. Vi satt helt fremme, og Doc ytra bekymring for å måtte gå helt bakerst på dass. Eg nevnte at lyset i taket viste at det også var dass fremme, hvilket han ikke trodde noe på da skiltet ligna mer på en mikrofon. Kort fortalt, vi fikk lata vannet fremme begge to. Da vi landa var eg noe skuffa over å være eneste som klappa, og at Doc i tillegg ble flau av meg.

London! Eg klarte å miste Doc alt i passkontrollen. Passet hans er så nytt at det ikke virka på den maskina, og vaktene tok han til avhør. Etter om og men fikk han komme inn, og da sto eg og kaldsvette i lettere panikk for om turen var spolert. Men det var ikke alt, for også her ble Doc tatt ut i stikkprøve, han ble kontrollert nøye!

Selv en kaotisk reise kan se idyllisk ut på bilde!

Vi hadde fem timers mellomlanding før neste fly, så vi rusla rundt og titta i de mange butikkene. Her var også barer i fleng, men null sitteplasser. Doc visste råd, vi hadde nemlig kjøpt oss små jeger på Gardermoen, og kjøpte nå hver vår brus. Han gikk bare på do og blanda dram til oss, så satte vi oss på gulvet.

Etter å ha rusla langt om lenge og lengre enn langt sjekka vi tavla. Pokker!!! Tror du ikke det hersens flyet var utsatt halvanne time da? Vi kjøpte mer brus og litt snacks, nå var vi mektig lei her! Men hva får man liksom gjort da? Joda, eg vurderte å lage en scene som Reuters hadde notert seg, men lot vær for Garth Brooks sin skyld.

Endelig kom vi ombord på det flyet, men der fikk vi ikke sitte sammen. Helt greit, da fikk vi sove litt. Eg var velsigna med å få sitte mellom to karer, en som snorka og en som fjerta. Alt gikk greit helt til vi landa med et ordentlig smell! At flyet hopper litt er greit, men dette ga uttelling i form av en teskje i trusa! Nå skal vi se om vi finner hotellet og legge oss!

 

@docogdask

5 thoughts on “Herr og fru uflaks på tur!

  1. Dette hørtes ut som lang og kjei tur . sov godt og kos dere masse da dere er våkne igjen 👍🙂

  2. Oi, så spennende! Morsomt at dere på 50 år sitter på gulvet å drikker egne drinker! 💯🍾

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top