Første dag i Irland!

Dagen i dag har utvilsomt gått bedre enn i går! Da eg våkna var Doc fortsatt sliten, så eg fikk dusja og gjort meg klar uten noe tjas og mas. Eg pynta meg bare med DENNE, den gjør underverker i trøtt tryne. Så sto Doc opp, og da var jo Monica og Jan klar for lengst, som vi sier hjemme. Vi rusla ut i sentrum på jakt etter frokost. Etter en ordentlig mektig irsk frokost var vi klar for å erobre dagen.

Det ble jo helt klart et ukjent antall puber, og alle like brune og behagelige, med ordentlig Irish coffee. Vi ble kjent med mange på vår vandring, både norske og lokale, og alle var i like strålende humør som oss. Her likte vi oss!

Trivelig!

På Irlands eldste pub fikk vi i oss en god middag. Det vil si, Jan spiste gryterett med Guinness, Monica dytta nedpå noe bacon og kål-greier, og eg fikk endelig smakt ordentlig fish and chips. Doc sto over maten da han påstår han ikke spiser mens han drikker. Da vi gikk tilbake til Temple bar pub’en var Doc første til å kapitulere. Vi andre vedder lommeboka på at det er fordi han nekta å spise.

Ikke lenge etter måtte eg finne rommet. Ikke trøtt eller noe, bare magen som krangler litt. Det er jo ikke verre enn eg er vant til, men likevel noe dritt. Stakk innom ei sjappe og ordna litt brus og snacks på veien. På rommet fant eg Doc i sjøstjerneformasjon i seng, gutten hadde funnet den ultimate hvilestillingen, og eg kunne se langt etter plass.

Det ble en rask tur på dass, hvorpå eg teksta litt med Monica. Da Doc begynte å kvikne til ble det en tur ned på hotellets bar. Her møtte vi enda flere artige mennesker, og kvelden ble riktig så moro selv om det ikke ble seint. En helt annen drikkekultur her, så barene stenger tidligere enn hjemme.

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top