Litt forbanna, og hoppende glad!

I dag har eg en gladsak og en irriterende sak å komme med. Den irriterende er kanskje ikke noe big deal for mange, men kan fort bli det. Gladsaken er så glad at Doc til og med fikk en ekstra klem i dag! La oss starte med det som irriterer meg, så får vi opp igjen stemningen etterpå med gladsaken.

Nesten hver gang eg kjører i 50 sona, samme hvor, ser eg det. Har også hørt andre se det. I dag skjedde det flere ganger, og ene gangen holdt det på å gå gale. Eg måtte nemlig stå på bremsa da det plutselig kom en sykkel over fotgjengerfeltet fremfor meg. Dette var i tillegg en el-sykkel som kom veldig fort. Hva om eg ikke hadde klart å bremse?

Men det verste var likevel ikke han på el-sykkelen. Det var en mann og en gutt på rundt 6-7 år, de sykla også plutselig over fotgjengerfeltet.

Så lenge man sitter på en sykkel har man vikeplikt om man skal krysse en vei, også der det er fotgjengerfelt. Man skal gå av sykkelen og vente til det er klart. En ting er voksne folk som er slepphendt, gir faen, eller kanskje til og med har et dødsønske, men lær da for pokker ikke opp barna deres til å være like blåst i trafikken! Vi vil IKKE kjøre på noen, men disse som sykler rett over uten å se seg for gjør dette vanskelig!

Omsider lykkelig!

Sånn, da var det ute av systemet. Gladsaken er at vi skulle få reperatør til oppvaskmaskina i slutten av neste uke, men han kom alt i dag! Doc var hjemme og tok han i mot, og da eg kom hjem virka maskina. Eg slipper å ta mer oppvask for hånd, og det er en ubeskrivelig lykke for meg som hater husarbeid mer enn det meste annet, så eg ble oppriktig hoppende glad. Nesten så eg vurderte å bruke skål til chipsen til og med!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top