LETTKLEDDE LENE VANT MOT SKOLEN

Som mange av dere har fått med dere har eg tidligere skrevet om Lene Antonsen. Hun er vernepleierstudent på høgskolen i Østfold, samtidig som hun er lettkledd modell, og tjener penger på toppløsbilder via en SMS tjeneste. Da dette kom for øret i ledelsen på høgskolen ble det stor oppstandelse der dem vurderte å kaste henne ut. Saken ble til slutt sendt til skolens sikkerhetsnemnd.    

Etter et halvt år i uvisshet ble endelig saken avklart; Lene viser seg skikket til å få fortsette sine studier. Dette må være en stor lettelse for henne, som nå har hatt dette hengende over seg midt i eksamenstida. Om noen viser seg å være uskikket til et studie kan dem risikere utestengelse i inntil 5 år. 

 

Hva er uskikkethet?

?Mange yrker krever at man er skikket til å jobbe i yrket. Det betyr at man oppfyller visse forutsetninger.

?Skikkethetsvurdering ser på studentens faglige og personlige forutsetninger for å kunne arbeide i yrket.

?Dersom skikkethetsnemndas innstilling er at studenten er usikket, går saken videre til klagenemnda.

?I 2015 var det bare tre av 60.000 studenter som ble kjent uskikket.

 

? De hadde diskutert litt, men jeg fikk flertall for at jeg er skikket. Jeg vant, sier Antonsen til NRK rett etter at avgjørelsen falt.

 

Mange har vist sin støtte til Lene, og den danske avisa Ekstrabladet har også omtalt saken. Nå vil folk bare gratulere og feire at fordommene tapte denne gangen. 

 

Grunnen til at eg skriver om dette, og viser sterk støtte til Lene, er at eg selv hadde mange fordommer tidligere. Eg hadde en del oppfatninger av hvordan ting burde være, men eg har selv kastet disse fordommene til siden og kastet klærne ved flere anledninger. Ja eg har til og med blitt naturist. Både Lene og eg har jo stått modell for samme firma, LilleFrekke, flere ganger. Det er jo ikke noe problem at et pent menneske selv velger å vise seg frem, ikke er det farlig heller 🙂

 

Lene hos LilleFrekke

 


Ett av mine bilder fra LilleFrekke
 

GRATULERER LENE! 

Bloggen vår

Lettkledde Lene

LilleFrekke

Naturist 

Følg oss gjerne på fb 

 

 

#toppløs #modell #lillefrekke #lettkledd 

2 thoughts on “LETTKLEDDE LENE VANT MOT SKOLEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top