ÅPENT BREV TIL MDG

Vet ikke om eg skal kalle dere hippier eller stein gærne. Mye minner om Flower Power, men mye minner også om tvangstanker. Alt skal være så grønt og skjønt, alle skal ha god tid, plantekasse med egne urter er viktigere enn noe annet. Kanskje noen morsomme soppvekster også, ikke vet eg. 

 

Du har vel kanskje gjettet hvem eg snakker om, ja det er dere i MDG. Partiet hvor de rike er de eneste som kan ferdes i Oslo uten å måtte ha uendelig god tid. Partiet der de med mindre enn gjennomsnittsinntekt ikke har råd til annet enn å spasere eller å sykle. Partiet som nå sørger for en ny hippietid der alle blir påtvunget å tenke grønt på en måte som ikke harmonerer med resten av landet og verden. 

 

Man blir ikke kvitt problemet ved å gjøre det dyrt og tungvint å bruke bil i Oslo, man flytter det bare utenfor bygrensa. Nå kommer folk til å kjøre til bygrensa og ta tog eller buss videre. Når alle med normal inntekt nå skal begynne å parkere på stasjonene utenfor byn, kommer det til å bli kaos. Mye mer eksos og dritt i de vanligste rushtimene, rett ved bygrensa. 

 

Men det funker jo for dere hippier da, Oslo blir kanskje bittelitt antydning til reinere. Eller blir det noe merkbar forskjell? Da må dere i så fall fjerne alle vedfyringsovner og alle båter i tillegg, og sikkert mye annet også. 

 

Nei Lan Marie, det virker ikke veldig gjennomtenkt det dere driver med. Det fikk vi jo bevist etter din 60 timers togtur i fjor, på tog drevet av kjernekraft sørover i Europa. Du er velkommen hit når som helst for å se hvor miljøvennlig vi (Doc og Dask) lever, uten å tenke konsekvent på det og overdrive alt. Her er ikke noe bruk og kast, vi kjøper ytterst sjelden noe nytt, og vi kaster i alle fall minimalt. Så ta deg gjerne en tur, så skal vi lære deg litt om miljø, før vi plutselig er inne i en ny hippieperiode.

 

Bilde funnet på Google.

 

#mdg #hippie #miljø #politikk #brukogkast #gjenvinning #bil #oslo #grønt #tull

9 thoughts on “ÅPENT BREV TIL MDG

  1. Bor på Maura, skulle jeg reist kollektiv frem og tilbake på jobb hadde jeg akkurat rukket å hente barna i bhg. Hvis ene toget eller en av de tre overgangene vært forsinket, ville jeg ikke rukket det. Istedet blir vi straffet økonomisk. Ser etter ny jobb nærmere hjemme. Politikken til mdg gjør større forskjeller på de med penger og de med lite pwnger

  2. Dessverre virker det som at det er litt for mange fra Grunnerløkka og området rundt som syntes det er kult å leve i sin egen boble.
    MDG er ikke i nærheten av sunn fornuft. Bilen er kommet for å bli! Familier trenger bil i hverdag og helg.
    I min jobb kan jeg ikke kjøre kollektivt. Det er ofte et ork å finne parkering, parkering i garasjehus til NOK 38 pr halv time. En hel dag der må belastes kunde ..,
    Synd ikke folk tenker lengre enn nesen rekker..,
    Eksempler i fleretall på MDG og deres merkelige verden, det er forskjell på det og den virkeligere verden.
    Folk klager på noen få som går i tog i Krsand.
    Synd ikke folk klager på fantasiverden til MDG.

  3. Jeg forstår at folk er kritiske til mdg. Men det dere sier her bekrefter bare at dere ikke har satt dere inn i politikken til mdg.
    De ønsker ikke å fjerne bilene fra Norge, men vil gjøre det lettere og billigere å kjøre elbil ved å bla.a. få mange flere ladestasjoner. I stedet for å bruke penger på å bygge ut veinettet vil de investere i å utbedre kollektivtilbudet, og da spesielt på bygda. De vil dessuten prioritere lyntog og høyhastighetstog mellom de store byene, og få bygget et tognett opp til Tromsø. Dette fremfor å bygge ferje fri E39 bla.a..
    Et viktig moment er at de skiller på samferdselspolitikken i byene og på bygda. De vet like godt som oss som bor på bygda, at det ikke er mulig å leve uten bil. Det vil de prøve å gjøre noe med.

  4. Rebekka: Ved å gjøre kollektivt nesten like dyrt som å kjøre bil blir det ikke enkelt for normalt lønna folk å reise til Oslo. Og hva skjer når flertallet har elbil? Da settes prisene opp på det også. Lite gjennomtenkt.

  5. Hvem sier at å reise kollektivt skal bli så dyrt at det ikke kan brukes? Det er i hovedsak pendling og reising til jobb som blir det viktigste behovet å dekke. Hvis man skal kjøre bil til jobb er det utgifter på bensin, bomringer, parkering, osv. som vil koste deg mer enn et månedskort på kollektivtransport. Prisen på slike kort vil ikke nødvendigvis stige selv om tilbudet blir bedre.
    Når det gjelder langdistansereiser er ikke tog generelt noe dyrere enn fly, og det har nok ikke mdg noen plan om å endre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top