FREDAGSSATIRE: Du får vente til freddan

Når man er gift skal man elske og ære og gi “poterusk” til hverandre i gode og onde dager. Det gjør vi så godt det lar seg gjøre. Men når det er mannesjuke i hus, får Tammy Wynettes sang Stand by your man en helt ny betydning. 

 

Nå har Doc hosta og harka her i noen dager, og eg har gjort det eg kan ved å jobbe overtid så han skulle få fred til å bli frisk. Om kveldene når eg har kommet hjem til mørkt hus, har eg krøpet i seng til en urolig mann med snorking og pesing, og ei dyne som aldri ligger rolig. Eg har gitt han nattakyss og strøket litt på armen hans til det har blitt rolig. 

 

Det er endelig fredag, og helga er like rundt neste sving. Hadde jo håpa på at gutten begynte å bli frisk til freddan, men i stedet våkna eg opp i dag i samme føret. Hosting, harking, pesing, frysebyger og det som verre er. Fantastisk! Joda vi står ved hverandres side og sørger for at begge blir syk når det først er noe som går, bare typisk at det skulle komme på freddan da. 

 

Da er det godt det bare er 7 timers jobb i det minste, så er eg hjemme i vettug tid så vi kan hoste i hverandres favn i kveld. Så vi kan lage en felles infisert pizza og sitte tårevåt av hoste og se en dårlig komedie i kveld. Og så vi kan hoste hverandre i søvn. For det er vel det som menes med i gode og onde dager? Romantisk som bare det. 

 

Legger ved Stand by your man fordi det er faktisk en steike fin tekst der, selv om vi ikke alltid forstår disse gubbene våre, elsk de og støtt de!

 

 

 

#fredag #syk #influensa #elske #tammywynette

 

4 thoughts on “FREDAGSSATIRE: Du får vente til freddan

  1. God bedring begge to.
    Fin den sangen…Og sanne ord…De er ikke alltid lette å forstå 😀 Men veldig gode å ha.
    Ta vare på hverandre 🙂

  2. 😂😂Akkurat det samme her i gården😷Våkna med sår hals idag🤧😷God bedring til oss alle😜👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top