En pasient til besvær

Her i huset deler vi jo på skavankene, med problemer både i ledd, muskler, magesekk og mer med. Det er jo for såvidt greit nok det, vi er ikke 15 år lenger, men ikke alle legebesøk er like trivelige. Noen ganger er det bare innom for å få en resept, noen ganger må det sjekkes opp i ting, og jaggu noen ganger på legevakt og sykehus for å rydde opp i større ting. 

I dag har eg fått i meg noe eg ikke har spist, nemlig en fæl svær slange. Eg har altså vært på gastroskopi igjen, og det var pokker ikke noe moro. Å svelge en slange på størrelse med tuten på ei bensinpumpe er ikke noe man gjør for moro skyld. Man blir liggende å brekke seg og direkte kaste opp luft og annet herk. Dette har jo eg selvsagt grua meg skikkelig til, så da eg kom inn var det bare å kaste seg i det. 

Denne gangen valgte vi å teste uten beroligende, og det gikk som forventa. Fullt hysteri med skrik og skrål, snørr og tårer, og veiving med armer og bein. De måtte jaggu holde meg fast. Det at eg fikk panikkanfall, mista pusten og brakk meg noe helt ekstremt, ga jo legen en del motstand, så det føles som han reiv opp alt mellom drøvel og tykktarm. Venninna mi Heidi, som kjørte meg, roa meg ned og strøk meg på hånda. Tenkte på å filme det til bloggen, men ingen hadde ledige hender til å holde kamera eller tlf. Heldigvis gikk det hele fort i dag, selv om det føltes som en halv evighet. Og legens sitat etterpå; Nå har du prøvd en gang med og en gang uten beroligende, så da vet du at du bør ha det neste gang…

Etterpå måtte eg vente ei stund før eg spiste, så ikke bedøvelsen skulle kvele meg. Prøvde forsiktig med to skiver med egg på, det føltes som eg svelte piggtrådsurra isbiter, og kvalmen kom sigende. Kan nok være fordi slangen måtte dyttes ned med makt. Svigermor henta meg på halvveien, og nå sitter eg i sofaen og nesten gruer meg til middag. Men eg regner med det blir bedre utover dagen. Nå er det fyr i peisen, og hybelkaninhøvdingen passer på meg til Doc kommer hjem.

Vi blogges! 🤠

Bloggen vår

Doc og Dask på Facebook 

#gastroskopi #fordøyelse #magesekk #panikk #hysteri #slange #ernæring #mat #skavank #helse 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top