Hadde innbrudd av Jehovas!!

Ser i flere sosiale media at mange ikke liker pågående folk. Det gjelder alt fra fremmede småbarn, selgere, tiggere, til Jehovas vitner. Enkelte mødre som sitter på cafè med nesa i tlf, uten å vite hva barna driver med. Selgere og tiggere (dem som står på sentre og samler til gode formål), som ikke tar et nei for et nei. Og Jehovas vitner som ringer på samme huset hver gang dem er på vandring. 

Eg har en helt spesiell erfaring eg vil dele med dere, det hendte for ca 7-8 år siden da eg bodde i Maura. Vitnene til Jehova var ofte innom for å fortelle hvor eg hadde tatt feil vei i livet, noe rett hadde dem vel i og med at eg faktisk bodde i Maura. Men dem kom i tide og utide, hadde alltid mye på hjertet og masse brosjyrer å dele ut. 

En vinter ble trappa på fremsiden av huset fiksa, ny støp og skiferheller på. Dette kunne vi ikke gå på, så det ble sperra av med paller og presenning. Vi hadde ikke terrasse enda, så exen måtte hoppe en meter ned fra terrassedøra da han reiste på jobb. Eg jobba kvelden den dagen og valgte å bli liggende litt til.

Helt til eg hørte lyder nede i stua! Kledde på meg i en fei og løp ned trappa. Da eg kom inn i stua sto terrassedøra åpen, snudde meg og løp til ytterdøra. Utenfor fikk eg se to mennesker sette seg i en bil og kjøre av sted. Mann i brun dress og dame i fotsid kjole. Det var en meter snø utenfor, og det var tydelige fotspor rundt huset etter dem. Vått på stuegulvet, og brosjyrer fra disse vitnene på stuebordet. 

Dem var altså frekke nok til å jobbe seg gjennom en meter høy snø, for så å ta seg inn i et hus hvor eg lå og sov. Dem har gått rundt i stua og snoka, mens eg lå oppe og sov! Det ble ikke anmeldt fordi exen mente det ikke ville bli prioritert.

Eg skreiv Lucifer med rød tusj på brosjyrene, lagde det litt blodig, og klistra det opp i vinduene. Siden så eg ikke mer til dem før eg flytta, da var eg rask med å si fra at dem overhode ikke var invitert!

Bilde fra Jehovas brosjyre Hvordan oppnå varig fred og lykke

 

 

#jehovasvitner #pågående #innbrudd #frekk #religion 

 

14 thoughts on “Hadde innbrudd av Jehovas!!

  1. De er ganske så innpåslitne Jehovas og tiggere😱vi hadde en opplevelse da vi var i Dublin for noen år tilbake.mannen min har jobbet en del i Oslo hvor ofte tiggere kom bort og han sa at de ikke fikk noe,og når vi satt på en kafé i Dublin så kom samme tiggeren og tagg hvor mannen min svarte at du fikk ikke noe av meg i Oslo og du får heller ikke noe her og han sa det på norsk.tiggern ble drit forbannet og slo etter han og så hun skjønte norsk.😱

  2. Vi hadde de også på døra her hjemme og de ga meg en brosjyre og forkynte sitt;da sa jeg til de att jeg hadde noe til de også 😊de sto å ventet utenfor så spente som bare det 😊hadde nemlig fått en bok av Smits venner på torget i Larvik som jeg tok i mot for jeg var så lei av Jehovas vitner,dere skulle bare sett det ansiktet 😂jeg ble bannlyst etterpå å godt var det 😁🙈😊

  3. Jeg har og diskuterer med de når de kommer hit. Men de gikk en gang. De så at dette gidder vi ikke.

  4. Monica: Eg forsøkte noen ganger å bare låse døra når dem ringte på, da ble det febrilsk banking på døra. Dem så meg jo i vinduet .. Bare å sette musikken på fullt, så stikker dem 😉

  5. Ha satanistutstyret klart, skru musikk ( deathmetal) på full guffe og gjør “satanisttegn” med hånden og ut med tunga når dere åpner..så tenker jeg de stikker.
    Fader, så forbannet jeg hadde blitt om de der hadde labbet inn i huset mitt på den måten der.

  6. “Innbrudd er en språklig definisjon av det å skaffe seg uberettiget adgang til et sted (hus, bil, båt, jernbanevogn m.v) ved å beskadige en gjenstand som er egnet til beskyttelse mot inntrenging (mest praktisk å dirke opp en lås, knuse et vindu o.l.).” Kilde: Wikipedia

  7. desomskapteverden: For meg er et innbrudd når noen trenger seg inn i andres eiendom hvor dem ikke er velkommen. Er du ikke velkommen hos dine foreldre? Er dem fremmed for deg?

    Usaklig kommentar…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top