HELL I UHELL!

Etter at Patrioten sto til sammen 7 mnd i fjor, og vi bytta nesten alt før clutchen smalt, solgte vi den omsider. Vi tenkte at, ble vi kvitt den, ville problemene forsvinne. Vi sto igjen med en gammel cherokee som aldri svikter (bank i bordet), og en ny Ranger med garanti. Vi var klare for å erobre veinettet!

Sist uke skulle Doc klargjøre vogna og Forden til festligheter, han gikk på med friskt mot mens eg var på jobb. Men Forden hadde punktert. Doc er ingen dumming, så han fikk det heldigvis fiksa før eg kom fra jobb. Vi kom oss på tur, og hadde det storveis. Mer om den turen HER

I går når eg skulle kjøre på jobben tok eg cherokeen, for Doc hadde Forden. Han var hos Rype for å forberede mat til anleggsmessa, der må dere forresten stikke innom i helga. Vel vel, eg kom kjørende oppover E6 i god driv i 110 sona da eg hørte et puff. Tenkte ikke mer på det da det var like før avkjøringa til jobb, og det var jo ingen vingling på bilen. Da eg parkerte på jobben sjekka eg bilen, og alt var jo i skjønneste orden. 

Det begynte å dra seg mot lunsjtider, og folk i kantina hadde sett en skakk cherokee på parkeringen. Eg fikk så klart flere mld om flatt dekk, så eg løp ut for å se. Joda, bilen var rimelig skakk. Etter at eg fikk skrudd løst reservehjulet fant eg ingen jekk, og ingen på jobben hadde høy nok jekk i sine biler heller. Doc var ikke å få tak i, så frustrasjonen vokste. 

Men! Så kom eg på, det er jo ei ny «dekksjappe» på gamle Statoil stasjonen i Liekrysset. Sendte bilde av dekket med lite luft nederst, og spurte om dem ville fikse. Da gikk det ikke lange tida før eieren av Tire Shop, Kenneth, selv kom ned med jekk. Han var ikke vond å be, og fikk da bytta til reservehjulet ganske kjapt. Deretter tok han med seg det punkterte dekket opp på verkstedet for å fikse det. 

Etter jobben kunne eg da kjøre opp på Tire Shop og få et plugga og vaska dekk tilbake, og sjæfen sjøl la om igjen så eg kunne kjøre hjem uten problem. Er ikke dette service så vet ikke eg, det var hyggelig, kjapt og enkelt, og helt problemfritt for meg som kunde. I tillegg har Kenneth på Tire Shop funnet noen heftige dekk til Forden, vi må bare finne et passende tidspunkt for å legge om. 

Altså, trenger du dekk og felg eller noe som helst form for hjelp angående dekk og felg, så burde du absolutt høre med gjengen på Tire Shop i Liekrysset. Legger også ved linker under her, bare å ta en titt!

Tire Shop på nett

Tire Shop på Facebook 

Kenneth sin blogg arbeidskar

7 thoughts on “HELL I UHELL!

  1. kjekt med god service , mangelvare mange steder i dag , men kansje mer hjelpsom på bygda og i Kløfta , hadde en dame her i byn som fikk skiftet til sommerdekk på sin nye bil , verkstedet hadde ikke festet hjulet skikkelig og hun mistet det i fart og fikk knust fronten på bilen , skjokk skadet dame stakkar , regner med de får seg ett krav fra forsikring selskapet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top