Mat

VÅREN KOM BRÅTT PÅ GITT!

Grillsesongen vår starta 7.januar på skaufest med Wild Hog Rebels, så vi har aldri noe begrensninger på vær eller dato for å grille. Men når først sola og varmegradene velger å gjøre sitt inntog for fullt, da er det klart litt kjekkere å grille. 

På vei hjem fra jobben skulle eg bare stoppe for å kjøpe røyk, men i denne varmen var det klart at vi måtte ha utendørsmat. Fant en pakke med marinerte kalkunvinger, og noen maiskolber. Det er jo enkelt og kjapt å slenge på grillen, og grei fingermat. Doc fyrte opp kull i ene bålpanna, mens eg smurte og krydra maiskolbene. 

Nå sitter vi her da, som to nyfødte grisunger i sola, håper på litt farge på de lysehvite leggene. Doc får jo riktig nok skille av sola på værmeldingen, det er nok verre med meg. Leggene mine ser ut som hoggestabber, med blåveiser og arr over alt etter jobben. Og det fineste av alt, sokkemerkene midt på leggen. Eg prøvde jo så smått å forberede meg litt i går, det hadde begynt å bli slitte tupper på legghåret, og det måtte ikke mindre enn tre høvelblader til før eg var fornøyd. Men eg ser jo i dag at det kanskje var litt mørkt på badet i går, for eg har ei sånn fin stripe igjen midt frempå ene leggen. 

Men men, litt barnesykdommer må man vel tåle på første skikkelige vårdag? Hverdagsmusa, ja dottene under armene, ble også tatt i går, litt mer nøye der siden det er i direkte synsvinkel for møtende blikk. Så det kommer seg jo litt etter litt. Tenker det at, fortsetter dette været vil sola omsider skjule mange spor, og vi blir litt mer dreven etter hvert. Kan vel ikke være perfekt etter et halvt år med meteren snø?

Bikkja og hagen derimot, er ganske klare for våren. Doc har gravd frem hagemøbler, og Tassen holder øye med grillinga. 

 

 

 

Category: Mat

11 thoughts on “VÅREN KOM BRÅTT PÅ GITT!

  1. Kos å grille, vi griller stort sett hele året – når vi har lyst. Men første gang i år ble nok ikke før påskeaften, gadd ikke måke frem grillen. Det skulle nemlig ikke komme så mye snø. He he he. Nå har vi lillegrill også, så blir nok mer til vinteren igjen. Været bestemmer i alle fall ikke når 🙂

  2. Våren gjorde sitt inntog i Bergen idag og , kjente at diverse naboer hadde fyrt opp grillen de og.
    Tirsdag er det meldt opp i 22 grader her , så da tar jeg med meg min bedre halvdel i båt , og koser oss litt på fjorden , ser frem til og treffe dere igjen

  3. Tassen er så herlig 🙂
    Grillmat slår aldri feil og mår det er sol og sommer smaker det ekstra godt .
    Selv hater jeg å være jente med tanke på barbering både her og der . Må gjøres ganske ofte ellers ser man ut som en sau. Vokser altfor fort ut igjen . Skulle vært sånn at man gjorde det en gang og set aldri kom tilbake . Det hadde vært magisk . Ha en knall fin uke i sola

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top