Shut down for kroppen min…

Noen som har merka at vi ikke har blogga like mye i det siste? Er bare fordi eg har vært for sliten til å gidde å skrive, sorry, skal prøve å oppdatere litt. Har altså blitt sykemeldt igjen da. Har fått erfare hva som skjer med crohns når kroppen utsettes for stress, i kombinasjon med mye varme og endring i medisinering. Blir altså helt utkjørt, og smertene er tilbake, så eg har fått beskjed om å ta det rolig for å prøve å stabilisere magen igjen. 

Hjemme er det alltid mye å gjøre. Prøvde å sitte i sofaen, men det gikk ikke lenge før eg rørte på meg. Var det ikke eg selv som begynte å gjøre noe, kom Doc og ba meg gjøre alt mulig, og i tillegg hjelpe han med alt mulig rart. Han klarer jo heller ikke å slappe av, det er kul umulig for begge to så lenge vi er hjemme. 

Om vi skal klare å senke skuldrene og faktisk ta det piano må vi reise bort, enten på hytta, eller på campen. På plassen vår på campen har vi fått det helt i stand både i vogn og i fortelt, mangler bare levegg og parasoll utenfor. Og gjerne noen flere stoler, for de knekker fortløpende her tydeligvis. Vi har to lenestoler, det holder jo til oss da.

Naboen som kom med to stoler i går, klarte å knekke den ene i dag. Det burde vært på film!

Derfor reiste vi ned hit, for å sitte stille og rett og slett drite i verden. Skuldrene er senket, og vi har sittet stille det meste av tida. Litt ute på plattingen, og litt inne i forteltet. I sta var Mette og Jack innom på visitt for å se hvordan det sto til med oss, var hyggelig med «sykebesøk». Da var vi faktisk å duppa oss på stranda, måtte kjøle oss ned da sola sto på som verst. Doc og Jack fikk også oppdrag å fikse bikinien til en nabo, dem klarte det til slutt da. (Øverste bilde) Ole Kristian titta også innom, han var på vei forbi, så det var jo også koselig.

 

 

Ellers hadde vi jo skillemåling her, mye rare skiller som dukker opp etter en sånn sommer ja. Doc med puppeskille, Jack med hvite sokker, og slippersa mine…

 Akkurat nå sitter eg i forteltet og ser ut på regnet som endelig kom, mens Tassen og Doc sløver. Fredag må vi hjem en tur, da får vi besøk av noen med kamera. Vi kan dessverre ikke utdype mer om det annet enn at vi er meget spente!

 

22 thoughts on “Shut down for kroppen min…

  1. God bedring Helene 🙂 crohn og stress hører ikke sammen . Håper du får hvilt deg litt og at du får litt mer energi snart 🙂 kos deg på camping

  2. God bedring:) lur investering denna campingvogna når du føler på å kan senke skuldrene der, ser ut som et vakkert sted og jeg håper det gjør deg litt bedre. Ta vare på deg selv, og hverandre. En skulle vært mye flinkere på å gi litt f… og drite i verden som du sier. Jeg skjønner deg godt at du ikke har energi til å blogge, helt greit med ei pause da tenker jeg. Noen ganger har man rett og slett nok med seg selv<3
    Lykke til på fredag, gleder meg til å høre mer om<3
    Varm klem 🙂

  3. Riktig god bedring Helene 😊. Ta godt vare på deg selv,og fortsatt god sommer,og kos deg på campingen 😎😊

  4. Orkidédatter: Ja det er helt nydelig her, og sjølufta er jo medisin for kropp og sjel 😉 Det å gi faen og bare slappe av kommer av seg selv når man er på de rette stedene 😉

    Gleder med til å kunne fortelle mer om planene 😀

    Klem

  5. Hei Helene! Leit å lese om sykdommen din! Ønsker deg god bedring!!
    Et spørsmål fra meg som driver med geocaching. (Dette er en oppgave jeg forsøker å løse.)
    Oppgaven er sånn:
    Norske Rednecks ble gjort kjent på TV i 2016. Mange fulgte denne gjengen som ser ut til å ta ingenting seriøst (med unntak av mat, drikke, kvinner, festing og livsglede)
    Cachen er gjemt ikke langt unna Rype Mek som flere ganger ble vist på TV. Det som ble laget her som kanskje er mest kjent, er nok badestampen over åpent bål.
    For å finne denne må du finne kallenavnet til cowboyen blant dem, gjør om bokstavene til et tall. Når det er gjort kan du regne deg frem til hvor cachen er gjemt.
    Jeg har sett noen episoder av serien, men ikke oppfatta kallenavnet til cowboyen. Kan du hjelpe meg?

  6. Hei igjen! He he. Nei, rett og slett et spørsmål. Hva er kallenavnet til “cowboyen” i den underholdende serien du er med i? Er det noen andre enn Doc som er cowboy? Det er det jeg prøver å finne ut.
    Veldig takknemlig for at du gidder å svare!
    🙂

  7. Vet ikke om det forrige forsøket mitt kom med.
    Men jeg lurer på kallenavnet til “cowboyen”. Kan du hjelpe meg?

  8. Hei igjen! Jeg lurer bare på hva kallenavnet til cowboyen i Norske Rednecks-serien er. Takknemlig for svar!

  9. God bedring til Dere begge. Ta livet litt med ro nå i varmen. Ta vare på hverandre. Camping er god løsning når det stormer som værst. Nyt vogna og hverandre.

  10. Roar: Kallenavnet til cowboyen? De fleste er jo cowboy/rednecks, så nei eg aner ikke hvem du mener 😉 Er en som faktisk kalles cowboy, en høy slank mann med langt hår, er det han du tenker på?

  11. Hei Helene! Ja, det er kallenavnet til Morten G. Næss jeg lurer på. Har ikke klart å finne det foreløpig. Orker du å svare i varmen og med den forbanna sykdommen? God bedring på campingen!

  12. Hei hei Jeg har en bonus datter som sliter med Crohns, og en kamerat har hatt dette i mange mange år, og det eneste man kan si, unngå stress, det blir ikke bedre, og er en forferdelig sykdom……
    Pass godt på dere, og ikke stress, la heller Doc slite litt ekstra, det er hva vi menn er til for, å stille opp, så damene kan slappe av 😉 Og ikke stresse
    Man har lov å ta det litt med ro i livet….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top