Ble plutselig aleine gitt…

Nå har altså Doc begynt i ny jobb, det vil si, han skal jobbe der noen uker før han begynner et annet sted. Arbeidssted nå er i Moss, ja vi vet det er langt, så eg må belage meg på at han enten er seint hjemme, eller at han tilbringer noen netter på campingen som er litt nærmere. Det betyr at eg faktisk må både gå alle turene med Tassen, ta husarbeid og lage middag selv. 

Turene med Tassen er jo for så vidt helt greit, så lenge det ikke blåser og regner sidelengs. Han trenger ikke så lange turen alltid, og noen ganger kan vi jo gå til naboendama som er noen år eldre. Der er det muligheter for både lek og flørt, og det er jo helt topp for Tassen. I dag har han fått seg et skikkelig bad, så det er ikke rare trimmen han trenger resten av dagen. 

Når det gjelder husarbeid tenkte eg først å spare alt til torsdag, men nå vet eg jo ikke om Doc plutselig har tenkt seg hjem en kveld. Får vel finne frem spylervæska og tørkerull, ha det stående klart så eg kan bråvaske om han kommer hjem (ja vi vasker med spylervæske her). Klærne ligger i maskina klar til å settes på, og gulvene må uansett tas innimellom fordi Tassen røyter ekstra etter et bad.

Ellers har eg handla inn mat for hele uka i dag. Det er jo ingen hemmelighet at Doc er kokken i huset, så hvordan skal eg overleve om han blir værende noen dagen der nede? Jo enkel middag er stikkordet, så eg har gått til anskaffelse av boksemat og nudler, og selvsagt en pakke med pølser. I tillegg kjøpte eg meg et sånt bittelite brød på kiwi, det er jo så genialt at dem selger halve brød til einstøinger. Så nå skal ikke eg lide noe nød!

Det fine med å være aleine noen dager er jo at eg faktisk får sjekka ut andre blogger. Har dukka opp to nye som eg har lyst å nevne. Han ene skriver på en humoristisk måte hvordan det er å være sammen med gravid dame, eg som ikke har barn selv ler jo så eg nesten pisser på meg av og til! Sjekk ut bloggen til Kim Andre. Og så har vi ei oransjeblogger, ja altså Harley Davidson oransje. Denne dama har bein i nesa, kjører Harley, og er både morsom og interessant å følge. Sjekk bloggen til Bikerpus.

(Dagens middag)

Nei det er ingen sak å være aleine hjemme noen dager, eg og Tassen skal klare å kose oss vi.

 

Du kan jo følge denne ensomme uka på snap.

10 thoughts on “Ble plutselig aleine gitt…

  1. Du og tassen får kose dere,jeg har tatt meg en uke på vogna,disse gutta mine jobber masse så jeg sitter stort sett aleine,man blir vant til det😊så da har jeg en liten husmor ferie og koser meg med det😊ha en super fin kveld🌹

  2. Er det seriøst att du vasker med spylervæske? Eller er je for god truende nå… hehehe 😂😂😪

  3. camilla: Jepp 😉 Putter det på ei sprayflaske. Jif og ajax koster jo borti femtilappen for ei flaske, og tre liter spylervæske koster 20 kr. Er jo stort sett det samme innholdet da, bare at det kan lukte litt dårlig hjemmebrent 😛 hehe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top