Dagen da alt gikk skeis!

Dagen i dag begynte så bra! Ja selv om eg ble 100% sykemeldt ut uka pga infeksjon, formen var brukbar når eg våkna. Hadde tenkt å ta en spasertur med naboen og bikkjene, planen var å gå på epleslang så eg kunne lage eplekake etterpå. Og så er det fredag, da skal vi egentlig ha fredagsparodi på bloggen. Doc har også sine planer, han skulle lage ny dør på hagelåven vår, og så blir det fårikål til middag. 

Ser ikke ut som alt går etter planen her i dag. En time etter eg våkna starta det. Mageknip fra en annen dimensjon har holdt meg i fosterstilling store deler av dagen. Fredagsparodi utgår da mageknipen som styrer humøret ikke har tenkt å gjøre meg morsom i dag. Det er jo noe eg har blitt vant til sånn i utgangspunktet, bare at nå er det mye verre enn vanlig, crohnsen viser seg virkelig fra sin beste side. Og hva følger med mageknip? Jo dassløping. Mens eg da sitter på do for tredje eller fjerde gang i dag, oppdager eg en stor utfordring. Det minka på dassrullen! 

Men løsningsorientert som eg har lært å være i slike situasjoner, så har eg jo alltid tlf med på do. Ringte Doc og spurte om vi hadde noe å bruke som dasspapir, og heldigvis kunne han meddele at det sto en rull ute i campingvogna. Dagen er redda, tenkte eg og gjorde meg fint ferdig. 

Men dette skulle ikke være eneste problemet vi måtte møte i dag, for da eg kom inn på kjøkkenet var det jo disco i oppvaskmaskina. Den blinka og peip, og det bråka mye mer enn normalt. Ja den er egentlig ganske stillegående til vanlig, så vi skjønte fort at noe var galt. Da Doc åpna den viste displayet feilkode 30, altså kontakt service. Doc ringte og fikk raskt svar, de var jo hyggelige, men kunne ikke komme før 12.sept. Altså, må vi virkelig vaske opp for hånd i nesten to uker? 

Heldigvis er det mer enn dasspapir i campingvogna, der er det papp og plast i massevis. Da blir det jaggu fårikål likevel, uten å måtte vaske opp for hånd! Så Doc reiste på butikken i sta, for å handle inn det vi trenger + dasspapir så klart. Nå driver han ute med hagelåven, og eg sitter igjen på do, men denne gang med mer dasspapir! Om denne intense mageknipen nå slipper snart, kan det faktisk bli ei brukbar helg likevel, bare uten eplekake da eg ikke kommer meg fra do for å gå på slang.

Hvordan blir deres helg da?

 

 

Litt fra doturene er lagt ut her:

14 thoughts on “Dagen da alt gikk skeis!

  1. Kan gå på eple slang jeg og ta med, så lager du eplekake 🙃 Blir ei dyr kake men sikkert god 🤠

  2. Uff ja noen dager går ting helt skeis. Godt at dere fikk tak i mer dasspapir 🙂
    God bedring.
    Kos dere med fårikål og ha ellers ei fin helg <3

  3. Er ikke feilkode 30 for vannet?
    Koble fra vannet, slå maskinen av og på. Koble fra strømmen, monter vannslangen og slå på igjen.
    Det er gratis, og det kan funke..

  4. Det der er så vondt og kjedelig<3 å ha dasspapir er alfa omega, jeg kjenner at panikken brer seg om det er igjen en rull bare:)) er avhengig...god bedring, håper ikke du må ligge hele helga, men at du får nyte den også<3 det synes jeg du fortjener<3 god helg til dere begge:))

  5. Masse god bedring med magen , håper det gir seg så du får en litt avslappende helg . Ikke noe godt med mgeknip , he selv hatt det 2 dager nå på grunn av crohn . Var på ahus for Remsima behandling og påfyll av litt jern . Kansje man får tilbake litt energi så man får gått en søndagstur i helgen før det blir fotballkamp på Åråsen mellom lsk -vif .

  6. Katrine: Måtte slutte på medisinene for eg ble så dårlig av imurel. Nå har eg venta i fire uker på tlf fra Ahus, men hører jo ikke noe. Har prøvd å purre noen ganger, men det skjer jo ikke noen ting.

  7. Kjerringråd for mageknip er å svelge 5-6 hele eller delte pepper med litt vann. Det får skikk på magen/tarmen på no time.;)

  8. Heia. Hvordan gikk det med kode 30?
    Har du/dere fått tid mellom driteturene til å sjekke ut forslaget mitt ang vaskes asken 😋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top