Høstens positive sider

Ja folkens, nå er vi tre dager inn i årets første høstmåned, og det gjør meg faktisk ingen ting. Vi har fortsatt godvær, og generelt har denne sommeren vært knallbra. Og ikke minst, jo fortere høsten og vinteren kommer nå, jo fortere kommer våren igjen også. 

Selv om våren er finest, har jo alle årstider sin sjarm. Sommeren som byr på lange lyse kvelder, og når snøen har lagt seg skikkelig om vinteren kan ingen si det er stygt. Høsten kan fort bli tung og grå, men om vi ser i mellom dette finner vi tid til late ettermiddager på sofaen igjen. Knitring i peisen og innekos trenger jo ikke å være feil det heller. 

De siste dagene har Doc fått gjort mye i hagen, han forbereder jo så smått til vinteren. Hagelåven har fått innlagt strøm, og Doc har fått dekka den åpne siden og satt inn dør. Garasjen er rydda, noe som egentlig skjer ganske ofte. Så det er ikke alt for mye igjen å gjøre ute her før vinteren. 

Da er det fint at noen av høstprogrammene på TV har så smått begynt å gå. Alt for Norge er jo kjekt, moro når amerikanerne skal få lære om norske vaner og tradisjoner, og ikke minst om sin slekt. Skal vi danse er jo også en hit. Vel ikke for Doc kanskje, men så lenge eg må se på alle gutteserier han følger med på, må han pent se på det eg se vil også. Kompromiss. I år er det jo flere bloggere med, og mange andre interessante personligheter. Eg for min del synes faktisk det er underholdende å se folk som Action Frank og Aune Sand danse, og Sophie Elise imponerer jo også. Andre morsomme personligheter finner vi på Danskebåten, det er skikkelig feelgood-serie. Og flere gode serier kommer!

Jepp, nå kan høsten definitivt komme her. Men epleslang (mer om det HER), fårikål, TV kvelder og alt annet det måtte innebære!

Hva er din favorittårstid, og hvorfor?

 

 

4 thoughts on “Høstens positive sider

  1. Min favoritt årstid er sommer. En slik sommer som vi har hatt i år er helt klart en favoritt. Sol som vekker deg om morran, godt å varmt og tørt til lange fine motorsykkelturer og lange varme kvelder. Vinter “skjønner” jeg ikke hva jeg skal med. Det hadde vært moro å prøvd å bodd et sted er bare er sommer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top