Mat

Oppdatering og inspirasjon

Eg har jo fortalt at vi skulle bli litt sunnere, altså spise mat som ikke ligger seg på sidene, og eg skulle begynne å bevege meg mer. Og stakkars Doc? Joda, vi spiser jo stort sett det samme, så det går ut over han også. Flere har spurt om hvordan det går nå, om det funker og sånn, så i den anledning er det vel på tide med en oppdatering på dette. 

Det går faktisk greit de fleste dager. Potetene mine byttes ut med blomkål og gulrøtter, mens Doc fortsatt koser seg med poteter og masse saus. Vi har også blitt flinke med sunnere snacks, popcorn er faktisk ikke så verst på kaloriene. Og den dipen eg laga som ble suksess kan dere lese mer om HER, i den dyppes gulrot og eple. Og slanketips for late mennesker HER.

Litt mosjon har vi også begynt å få, tro det den som vil! Mens Doc og Odelsguten driver og løper i skauen med fiskeutstyr, stikker eg og naboen Linda på tur med bikkjene. Nå er det ikke så mye fisk gutta kommer hjem med, og om dem i hele tatt går i skauen vites vel egentlig ikke, men sosialt er det nok. Noe positivt er det alltid. Turene eg og Linda går på kan jo ende med så mangt, da vi gikk på epleslang med barnevogn og bikkjer kan du se HER

Så lurer du vel på om vi blir noe fastere i fisken da, og om vekta har begynt igjen å smile. Tjaaa. Hva skal en si? Eg tør ikke gå på vekta før arbeidsbuksa mi krever belte igjen, og Doc ser egentlig ikke ut til å bry seg noe. Men det eg kan si er at vi i alle fall ikke har fortsatt å øke i breddene. Ja selv om denne uka har bydd på utskeielser av fremmede dimensjoner. Poteter og saus eller smelta smør er godt da, og når eg kjøpte meg chips på onsdag måtte jo Doc få sjokolade så klart. 

Selv om vi ikke har de helt store resultatene enda, og målene fortsatt er langt unna, hører vi at vi har inspirert andre til å prøve sunnere snacks og mellommåltid. Det er jo superhyggelig om vår blogg kan inspirere andre mennesker, så dette ble vi jo litt glade for. Og da lurer vi jo på, er det noe mer i bloggen vår som har inspirert våre kjære lesere?

 

 

Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere dere på snap!

Category: Mat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top