Me time oppskrytt? Vi har testa!

Dette er blitt et populært uttrykk som man ofte kan se på blogger, insta og snap, og det brukes i de rareste forbindelser. En kaffekopp, et pledd, i en bil, med ansiktsmaske, osv, så det var litt vanskelig å få helt tak i hva som egentlig lå bak dette uttrykket «me time». Eg har gjort litt research for å finne ut hva som egentlig menes med disse postene, eg måtte teste de forskjellige tingene og se hva det gjorde med meg som person. 

Kaffe for meg selv, det resulterte i brente lepper og tunge, og vondt i magen pga Crohns. Altså ikke bra. 

Pledd. Tja hva skal man si? Våkna på sofaen etter fire timer og kunne bare glemme mer søvn det døgnet. 

Det er også vanlig å ha me time i badekar, men eg har ikke badekar, så eg testa i dusjen. Vannet blir kaldt, det var trangt, og man får svømmehud. Ikke å anbefale nei.

Håndarbeid blir også fremstilt som me time, noe eg ikke helt skjønner. Det er ikke verken koselig eller avslappende å drive med det, etter to dager verker skuldre og nakke så man skulle tro man hadde akutt fibromyalgi. 

Trening eg visst veldig i vinden, men for meg blir det stress. Svette, tung pust, og helvetes støl dagen etter. Hvordan skal dette være deilig? Har ikke noe bilde av dette, for eg orka ikke teste trening i dag gitt.

Å lese ei bok ja, tja, vet ikke helt. Vi har jo TV da. 

Naturbilder er nok mer riktig tenker eg, ja det også er vanlig. Men her får man i det minste ro og fred, bare synd mange glemmer å redigere bort motorveien i hjørnet. Ikke mye natur når du har gått 8 meter unna bilen for å knipse bilde. Skal man i naturen bør man være langt unna strøm og vann for å få ro. Og ellers tenker eg at det som er me time for meg, er bålkos om kveldene. Ikke får eg rein hud, heller ikke perfekt kropp, men det er det mest bedagelige eg kan gjøre for å senke skuldrene.

 

 

Instagram

Facebook

Snap

 

 

8 thoughts on “Me time oppskrytt? Vi har testa!

  1. Ja jeg tror man må finne det som er DIN me time…For…alt er ikke for alle…Det som gir ro i sjela for noen…blir bare stress for andre…Jeg har nok me time når jeg går tur i naturen…helt alene og ta bilder….:-) Kos deg med bålkos og ha en god kveld!

  2. Så sinnsykt bra resonnert 👊😀
    Ha en avslappende dag foran tv’en du og ikke bruk pledd , kun litt over bena .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top