7 ting vi liksom må slutte med?

Er det noe vi har lært av å bruke nyere sosiale medier siste året, så er det at ungdommen har sterke meninger om oss «gamlinger». Om du lurer på hvilken generasjon du hører til er lista her:

Baby Boomers: Born 1946-1964

Generation X: Born 1965-1980

Millennials: Born 1981-1996

Generation Z: Born 1997-2012


Nå har det seg sånn at det er mange ting GenZ mener at vi Millennials er for gamle til å gjøre, så her har eg tatt for meg noen av disse tingene, og mine meninger om saken.

Nei. Bare nei! Det kler ikke meg.

Sideskill!

Vel, vi prøvde midtskill på 90 tallet, og kan trygt bekrefte at det ikke tok seg ut, er en grunn til at vi slutta med det. Tror ikke GenZ har hørt om virvel i luggen, for har man det kan man fint drite i å se bedre ut med midtskill enn sideskill. Dessuten får man rundere tryne av midtskill.


Ikke drikke som en 20 åring!

Haha, kjøss meg i ræven du! Vi har da vitterlig flere års erfaring på fylla enn disse «ny-voksne», tro meg når eg skriver dette, festen blir bare bedre jo eldre du blir! Vi kommer aldri til å slutte med dette, men det vil ikke GenZ skjønne på mange år enda.

 

Uttrykket voksenpoeng!

Føler faktisk eg får voksenpoeng av å skrive dette innlegget. Vel, saken er den, og det vil dere GenZ plutselig en dag oppdage, at man kommer så og si aldri til å føle seg voksen. Når man derimot tar litt husarbeid, betaler regninger, eller drar på jobb, da gjør man voksenting som gir voksenpoeng fordi vi får et snev av voksenlivet.

Prøvde meg på en posering for å rettferdiggjøre joggisen, det slo feil.

Skinny jeans!

Dette er en mote som har kommet og gått flere ganger, så det er virkelig ikke noe nytt og banebrytende utelukkende ment for GenZ. Millennials er forresten gamle nok til å kle seg i akkurat det som dagsformen tilsier. Er hofter og knær ok kan vi nett fint dra på oss de trangeste buksene, ellers kan vi tre oss nedi ei joggebukse. Vårt valg.


Blogging!

Høhø, har du sett topplistene i det siste? Er vel faktisk 100% Millennials og Generasjon X, altså voksne bloggere. Det er vi som ruler blogg om dagen, det er dere GenZ som har tapt dere der, ferdig snakka.

 

Bruk av emojien 😂

Har det virkelig noe å si hvilke smileys vi bruker også nå? Har eg gått glipp av noe? Denne betyr at noe er hysterisk morsomt, og jo eldre man blir jo morsommere blir livet. Den emojien passer bare bedre og bedre 😂😂

Trenger vel ikke forklare hvorfor vi gjør dette?

Ta bilder/filme ovenfra

Det er en grunn til at vi gjør dette, og den grunnen er nok like rundt hjørnet for de eldste GenZ tenker eg. Om ikke lenge vil de nok forstå hvorfor vi gjerne holder kamera litt over synsvinkelen til dobbelthaka.

 

Så til slutt, et par ting dere GenZ godt kan slutte med; ikke prøv å belær andre. Før dere vet ordet av det sitter noen som er yngre enn dere og forteller hva dere skal gjøre. Se for dere at dagens åtteåringer skal ha noe å si på alt dere gjør. Kommer dere til å bry dere om det? Nei akkurat. Lev livet og drit i hva alle andre gjør, slutt å bli krenka av alt dere hører og ser, og slutt å si «hate på» med mindre dere også sier f.eks «jeg elsker på deg», eller «jeg liker på salat til lunsj».

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

5 thoughts on “7 ting vi liksom må slutte med?

  1. Slutter de voksne å blogge nå DØR ganske enkelt blogg.no og de andre bloggplattformene i norge forøvrig ut! 😓

    Og deeeeet er jeg ikke helt klar for enda bemerker jeg. 😅

    1. Slapp av, vi millenials har vel ikke tenkt å høre på dagens nyvoksne? Endelig ruler vi listene, da skal vi fortsette så lenge vi kan 🤠

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top