Potteklipp neste!?

I dag skulle gulskjæret til pers, så eg dro innom flere butikker og frisørsalonger på Jessheim for å få tak i en toner, men når ikke engang frisører skjønner hva eg mener og tilbyr meg lillasjampo, da begynner eg å lure. Behandling med korrigering koster 600-800 kr her i øst, mens frisører i vest tar 3-400 kr for samme jobben. Eg ble motløs, men dro videre til Kløfta hvor eg takka ja til en behandling med toner. Det var en lærling som skulle fikse dette kråkereiret, noe eg setter pris på da de har en tendens til å være nøye.

Fått nok av gult hår!

Joda, nøye var hun, flink også, og det sto tre andre frisører i nærheten og råda underveis. Men eg må si eg reagerte litt da hun ene kalte håret mitt sterkt da eg sa det ikke tålte mye. Hva de hadde i håret mitt vites ei, men at det var sterke saker er sikkert! Ikke hadde de balsam i der håret faktisk er slitt heller. Da håret ble børsta mens det ble føna ble eg bekymra. Men man stoler jo også på fagfolk, så eg ville ikke mase mer. Hadde jo alt sagt flere ganger hvor fryktelig tynt og slitt det var etter flere runder bleiking.

Ikke helt fornøyd etter korrigeringen hos frisør, eg sa eg hadde vanskelig hår…

Da vi var ferdig var håret fortsatt gult. Ikke fullt så gult som før, men gult nok. Hjemme gikk eg rett i gang med lillasjampo i tørt hår, og da eg begynte å fordele det så eg hvor slitt det faktisk hadde blitt nå. Altså, det er 10 cm lange tuster som stikker ut over alt, og eg har plutselig pannelugg. I morges var det bare noen få tuster fremme på ene sida.

Etter kveldens økt med lillasjampo ble det greit. Fortsatt vått, og likevel mindre gult!

Når tre frisører og en lærling har fått til dette, da skjønner du vel hvorfor eg ikke tar i mot tips fra folk som ikke kjenner håret mitt. Eg kommer ikke til å si her, eller svare noen hvilken salong dette var, for de er veldig flinke ellers, eg vil ikke gi de dårlig rykte bare fordi mitt hår er så vanskelig! Har du en sterk trang til å fortelle hva som funker i ditt hår er det fritt frem, men eg hører uansett bare på hårguruen min Veronica så eg ikke ender opp med potteklipp!

 

Snap/insta

4 thoughts on “Potteklipp neste!?

  1. Ja dette er kanskje det nærmeste du kommer perfekt farge – for nå synes jeg det var lyst og fint uten gulskjær :_)

  2. Da håper jeg hårguruen din fraråder deg hjemmebleking i utgangspunktet! Hvis ikke er hun ikke en guru!

    1. Det gjør hun selvsagt. Men hun har også forståelse for at det er høy inflasjon, frisør er dyrt, og at det er 54 mil å kjøre til salongen hennes. Hun er super og råder meg når uhellet først er ute, uten å dømme meg for at eg har dritte på draget 😎

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top