Mosjon – for helsa eller på helsa løs?

Nå begynner eg å bli litt lei av å alltid være den siste som stempler inn på jobben. Ikke fordi eg forsover meg, men fordi eg går 20% sykemeldt og starter ikke eg like tidlig som de andre på dagtid. Nå er ikke dette noe eg kan styre selv, for eg har jo denne magen min da, den som aldri samarbeider om morgenen. Dette har eg lyst til å endre på. 

Nå vet eg jo at det er mulig å delvis kontrollere det gjennom kosthold, og selv om eg har fått beskjed om å ikke anstrenge meg for mye via trening og tunge løft, har eg lyst til å prøve dette. Det virker jo logisk at en sunn kropp er bedre for helsa på generell basis. Har jo også prøvd flere treningsformer, noen funker bedre enn andre, men det sklir jo ut, og eg går lei etter hvert. 

Pole fitness er en av metodene eg har prøvd. Dette er gøy og spennende, og man ser raskt utvikling. Dette holdt eg på med en stund i fjor, men da betennelsen i magen blussa opp måtte eg gi meg. Nå er mye glemt, og etter mange dårlige perioder hvor sofaen ble tilfluktssted, la eg på meg. Det ble tungt. Nå tenker eg å prøve å starte litt igjen, så får vi se om viljestyrken er enig!

Har også planer om å gå flere lange turer med bikkja, men er faktisk mørkeredd (kommer av beinbrudd pga elg), så det blir vanskelig da det er mørkt når eg kommer fra jobb. Om eg nå hadde klart å forbedre helsa så pass at eg kan starte tidligere, og dermed komme hjem når det enda er lyst, ville jo det bli enklere å gå lenger tur hver dag. 

Hadde eg fått til noen turer og noen poleøvinger i uka, vil eg tro crohnsen også kanskje hadde roa seg litt. Eneste som trengs er viljestyrke og et realt spark i ræva! Hvor får man tak i det?

 

 

#mosjon #trening #tur #utno #pole #polefitness #poledance

6 thoughts on “Mosjon – for helsa eller på helsa løs?

  1. Ja det var den dørstokkmila da…Tror ikke du kan få noe viljestyrke og spark bak av meg..for jeg sliter med det samme…Har lagt på meg, og vil gå mer fort på tredemølla..(klarer ikke gå fort i ulent terreng pga ankel) OG den står nede i 1 etg..så skal ikke være så vanskelig..men..akk…Hvor er energien!?!? Lykke til!

  2. Kom tiltakslyst og treng deg på, her skal du motstand finne. 😉 Vi snakker om skotøy og ut å gå her også, det var det da, i denne mørketida er det ikke mye tjohei i kroppen.

  3. Knut Einar: Hehe ja akkurat sånn er det! Er jo mye enklere å slenge seg på sofaen enn å drive å trave ute i minusgrader da 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top