Enda en plan i vasken!

Du leste kanskje tidligere i dag at eg leiter litt etter viljestyrken, og det å stå opp tidligere for å kunne utnytte dagslyset til tur med bikkja. Hvis ikke, kan du se det HER. I dag klarte eg faktisk å stå opp en del tidligere, sånn at eg i teorien skulle klare å være på jobb halvanne time tidligere enn vanlig. Det skulle vise seg å være for godt til å være sant.

Eneste på det bilde som fortsatt minner om meg er tattooene og vinkelen på nakken… 

Som Crohns pasient er jo ikke morgenen den beste tida på døgnet, da er det mange kroppsdeler som vil ha oppmerksomhet. Det starta jo med en aldri så liten mageknip så fort eg satte beina på gulvet, men dette skulle ikke stoppe meg, for det var ikke verre enn eg er vant til. Fortsatte mot trappa mens eg raska med ei rein truse på veien ned. På badet gikk det jo greit, en våt klut her og der og på med arbeidsklær før eg skulle børste det tjafset folk kaller hår.

Når håret er like tynt som spindelvev og striere enn ei dritetrengt bikkje, da er det ikke alltid lett å børste. Mens eg jobba meg gjennom med rare vinkler og ansiktsuttrykk som kan skremme fanden på flat mark, hørte eg noe knase bak meg. Snudde meg brått for å se, men det var jo ingen bak meg, bare en brennende smerte i nakken. Prøvde først å tøye det ut, men kunne egentlig bare drite i det da ansiktet begynte å bli grønt. Pussa tenna i en fei, dro håret bak i strikk, og trette en caps nedover hode for å skjule en heller bustete og uferdig sveis. Fikk på et vis lufta Tassen før eg reiste på jobb, bare en halvtime etter skjema, i håp om at litt jobbing ville myke det opp.

I og med at eg hadde stått opp så tidlig var jo verken nakke eller mage forberedt på noe jobbing, men eg holdt ut lenge nok til å ha fått timene mine, og kunne siden kjøre hjem med god samvittighet. Verre med nakken, den var ikke god. Heller tvert i mot, nå var den stivna så mye til at eg knapt nok fikk rydda oppvasken. Så noe tur var bare å drite i, den må nok utsettes. Etter å ha gått til venstre i hele dag, plumpa eg ned i sofaen med popcorn og den gamle treige PCen, og har i det minste fått jobba bittelitt med blogg og regnskap. 

Prøver på ny frisk i morgen – om nakken kommer seg…

 

 

 

10 thoughts on “Enda en plan i vasken!

  1. Ser godt hvordan dagen din ble . Stiv nakke og ledd hører visst med denne dritt sykdommen . Har det daglig selv og kroppen henger kkke med uansett hva jeg prøver å finne på . Dritt lei .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top