Storytime! Da Doc bæsja på boks…

Satt å venta på noe greier her, og kom på en histore fra da jeg var liten tapp som stort sett gjorde uskyldige hyss. Å ja det var mange av dem, men dette jeg gjorde som jeg nå skal fortelle om, fikk konsekvenser av den litt smertefulle sorten. Min kjære bestemor som var ei skikkelig grepa kvinnfolk av den litt gamledagse sorten, fikk denne dagen nok av mine ustanselige påfunn.

Dagen starta nok inne hos min mor med pekefinger’n på att jeg måtte oppføre meg, men gikk ikke lange stunden før det oppi hode mitt en uskyldig ting begynte å danne form. Jeg fant en gamel blikkboks, den typen med vippelokk. Tok med meg en bærepose et Donaldblad, og dro til skogs der jeg bæsja i posen for så å stappe den omhyggelig ned i blikkboksen. Banket lokket pent på. 

Så gikk turen ut av skogen, over jordet til min gode og tolmodige bestemor, for så å snike meg lydløst inn i spiskammerset. Satte blikkbokksen pent på hylla mellom andre hjemmelagete retter på boks, for så å se hva som skjedde. 

Husker ikke hvor lang tid det tok, men når det skjedde var det nok for bestemor og legge sammen 2+2, og derfra og inn gikk det fort til jeg lå på fanget hennes med rompa i været. Og der skal jeg si deg det svei etter ett par med bjørkeriset, ja hun hadde det hengene inne. Det var første og siste gangen jeg bæsja i en blikkboks, så lærdommem her er vel att litt bjørkeris kan være bra, og att blikkbokser ikke skal fylles med bæsj…

– Doc

 

 

 

#rampestrek #bjørkeris 

 

7 thoughts on “Storytime! Da Doc bæsja på boks…

  1. Ish….Hvor tar man sånne påfunn fra?!?! hihihi….Utrolig hva man gjorde som barn…som man kanskje ikke hadde tenkt på engang..som voksen…

  2. Hahaha… Jævlig bra Doc! Hadde dette skjedd i dag, hadde barnevernet vært på banen før du hadde rukket å snu deg. Men det ble da folk av oss allikevel… 😉

  3. Minner litt om en historie vi hørte, en kar var himla lei av at alt han satte på en plass nede ved veien til hytta forsvant. Så kom dagen han hadde malt hytta, og skulle tømme utedoen. Han tørket sirli av malingspannene slik at det ikke var spor av maling på, og innholdet fra utedoen havnet oppi spannene. Lokkene satt pent på, og så ble spannene plassert ved veien. Det var siste gangen det forsvant noe fra den plassen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top