Monica, du altså!

At du nå har bursdag er en ypperlig anledning til noen ord om deg på bloggen. Du tåler jo litt du, så eg tok sjansen. Søskenkjærligheten har alltid blomstra mellom oss, enten på ene eller andre måten, eg har både sett opp til deg og vært forbanna på deg, men det vet du vel om. Vi er flinke til å si fra til hverandre når det er noe.
Monica og Garth Brooks!!!!!
 
Aldersforskjellen var vel akkurat sånn passe at du ikke gadd å drasse rundt på meg, det var jo sikkert litt flaut å ha meg hengende rund når du hadde venninner på besøk. Så den gangen eg ferska deg og naboen i å rulle tørr mose i rizzla papir hadde eg endelig et pressmiddel for å kunne henge meg på. Eg skulle få være med deg og dine venninner litt, om eg ikke sladra til mutteren. Nå kan eg fortelle deg at eg sladra likevel eg, er jo sånt lillesøstre gjør det. Når eg så gjennom gamle bilder her dukka det opp flere minner. Husker du når du alltid måtte være med å gå nyttårsbukk sånn at mutteren slapp å gå med meg? Du var like begeistra hvert år! Og med mange pensjonister rundt oss ble det jo ikke stort annet enn nøtter og klementiner, og noen twist i ny og ne.
 
Ellers husker eg at hver gang det var noe du ville som vi kanskje egentlig ikke hadde lov til, eller om du ville ha is og godterier, da var det eg som måtte spørre. Av og til ba du meg faktisk bare hente det til deg, for du visste at “attpåklatten” fikk lov til mer og fikk mindre kjeft. Så man kan vel si eg var slaven din noen ganger, men det var jo greit for da fikk jo eg også smake.
 
På den tida da en del av vennene våre hadde Nintendo og Sega var jo mutteren og fatteren så pass kule at de kjøpte en Amiga 600 til oss ungene. Ikke fullt like kul kanskje, men det var helt topp for oss. Du hadde (tro det eller ei) tålmodighet nok til å både lære meg å bruke dette og å spille mange timer med meg. Husker dette var ett av høydepunktene, og da eg klarte å runde Giana Sisters for første gang var vel du den første eg fortalte det til.
 
I det voksne liv har vi kunnet snakke om det meste, vært på fest sammen (Jacuzzi jacuzzi; intern), og vi har vært hobbypsykologer for hverandre. Vi er vel egentlig ganske så like på mange områder, og begge digger samme artisten, Garth Brooks. Han er konge. Nå i høst hadde du fått tak i billetter til tidenes mest historiske konsert med Garth Brooks på Notre Dame Stadium, og eg hadde planer om å være med. Siden ikke økonomien alltid er enig ble faktisk mutteren med i stedet for meg, sporty som hun er. Og da dere klarte å få VIP billetter på første benk der da? Fikk stå nesten aleine helt fremme med scenen, og du befølte jo så klart leggene til Gart! Da må eg ærlig si eg var drit misunnelig! Men samtidig unner eg både deg og mutteren dette så absolutt, er det noen som fortjener en sånn opplevelse (uten om meg) må det være dere.
 
Nå har du jo bursdag, og en ting eg vet du setter veldig pris på med å fylle år er at du nærmer deg pensjonsalderen. Noe du har gleda deg til fra du var liten en morgen du var så misunnelig på farmor og farfar som ikke trengte å stå opp tidlig til verken barnehage eller skole!
Så til “dritten i midten” du er egentlig ikke så verst, du er faktisk helt topp. Gratulerer så mye med dagen!
 
Her er en fin bilde mix
Ja så nærmt sto dere!!!!
“Adios Mexico”
Fin I bikini!
Monica og Tassen på Halloween, som lensmann og K9
Min første skuledag, og Monica så fornøyd for å få meg på samme skule!
Med en fotballspiller fra Falkirk Skotland
Monica 9 og 12 år 😀
Nyttårsbukker
Hagefest 2017
Skjåk 2018
 
 
#bursdag #familie #minner #søstre

3 thoughts on “Monica, du altså!

  1. Hehe känner så igen mig Helena, i dere 😅. Gratulerer til din syster o ja.. må säga… missunnelsen är icke o gömma när det gäller Garth brooks 😀. Men hon e välförtjänt den upplevelsen på sin dag 😊. Kram till er från mig 🤗❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top