Advent! Luke 7!

7.desember har eg tenkt å snakke om lesestoff

Nå er det vel kjent at husmødre ofte leser mye, ja noen leser bøker, mens noen leser blader, og noen leser på nettet. Dette kan jo være alt fra skjønnlitteratur til nyheter, i alle fall ut i fra sånn eg har forstått det. Nå har eg aldri likt å lese noe særlig selv, så det eneste eg har lest med ekte engasjement tidligere er Sagaen om Isfolket av Margit Sandemo. Men nå i seinere alder, etter at vi starta denne bloggen, har eg faktisk lest en god del blogg av andre. Etter å ha oppdaga at det faktisk er ytterst få rosablogger blant Norges 200 000 registrerte på blogg.no, at de aller fleste bare er helt vanlige men interessante mennesker, tenkte eg å kanskje anbefale videre de eg leser.

Først har vi Jernbanefrua, hun skriver også om livet på bygda. I tillegg til det får vi mye info om nye og gamle bøker som hun leser, og vi får med jevne mellomrom innblikk i hobbyrommet hennes. Der blir det laga mye fint. Gemalen til Jernbanefrua jobber jo innen jernbane, derav navnet på bloggen, og av og til får vi interessante innlegg om tog og jernbaner også. 

Andre ut er Bikerpus som skriver litt om det å være jente i MC miljøet, pr hennes egen definisjon en oransjeblogger. Mennene i hennes liv er sykkelen Rusty og hunden Terror. Hun skriver ikke bare om MC livet, men har også en del fornuftige tanker å komme med. Ellers går det litt i bygdeliv og små og store hendelser hun er med på, rett og slett en blogger med beina trygt på bakken. 

Tredje ut er Jannenordvang, her er det heller ikke noe ekstremt preg av rosa. Hun har blogga i noen år, men da hun i mars skreiv om mannen som fikk kloremerke på pungen nådde hun 1.plass på topplista, se innlegget HER! Jannenordvang skriver veldig levende, noen ganger historier om mannen, og litt om sønnene som kjører crossykkel. Her kan du også finne kakeoppskrifter og andre interessante innlegg. 

8 thoughts on “Advent! Luke 7!

  1. Så flott med fremsnakking, og jeg kjenner til jernbanefrua..skal titte innom de andre også…ja jeg trodde også alle bloggere var rosabloggere, men sånn er det ikke..Det finnes en blogg for alle! Jeg leser ikke mye..men har begynte å lese på senga..i stedefor å se tv…for jeg ble så stressa om det var noe spennende på tv…og da ble jeg jo ikke trøtt…hihih..så boka må være ren kjærlighetsroman..ikke noe skummelt…Ha en god kveld og nyt helgen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top